Geri İzmir'de semazen temalı dans gösterisine tepki büyüyor

İzmir'de semazen temalı dans gösterisine tepki büyüyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin düzenlediği uluslararası organizasyonun galasında sergilenen dansta gösterisine AK Parti Ve MHP İzmir il başkanları tepki gösterdi. Sosyal medyada 'Çıplak Semazen' etiketi ile gündem olan dansçı ise dünyaca tanınan ödüllü bir isim çıktı.

15 Eylül 2021 Çarşamba, 17:31 - Güncel
A
İzmir'de semazen temalı dans gösterisine tepki büyüyor
00:22 İzmir'de semazen temalı dans gösterisine tepki büyüyor

İLGİLİ VİDEO

İzmir'de semazen temalı dans gösterisine tepki büyüyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi Dünya Belediyeler Birliği (UCLG) Kültür Zirvesi için gala yemeği düzenledi. 10 Eylül'de düzenlenen gala yemeğine CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Avrupa Birliği Büyükelçisi Nikolaus Meyer Landrut ve 65 ülkenin delegasyon üyelerinin yanısıra CHP'nin önemli isimleri katıldı.

Galada konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, insanlığın yeni bir dönemeçte olduğunu ve yeni bir kültürel temele ihtiyaç olduğunuifade etti. Soyer "Bu nedenle, cesur adımlar atarak yerelde ve evrensel ölçekte uygulanabilecek yepyeni bir kültür yaklaşımını oluşturmak zorundayız. Bu zirvede tarifini yaptığımız ve resmi deklarasyonda da yer verdiğimiz bu yeni yaklaşımın adı: 'Döngüsel Kültür'. Döngüsel kültür, kültürün dört ana bileşenini birbirine bağlıyor. Doğamızla uyum. Geçmişimizle uyum. Birbirimizle uyum. Ve son olarak, değişimle uyum" dedi.

"KABUL EDİLEMEZ"

Basına kapalı etkinlikteki dans gösterisi ise tepkilere neden oldu. AK Parti İzmir İl Başkanı Kerem Ali Sürekli, yaptığı açıklamada uluslararası organizasyonun galasında sergilenen danstaki "yarı çıplak semazen görüntülerinin" kabul edilemez olduğunu belirtti.

CHP'li İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kutlama, anma ve tanıtımlarda "işi zıvanadan çıkarmayı marifet saydığını" savunan Sürekli, "9 Eylül zafer yürüyüşü kortejinin önünde palyaçoları, hokkabazları yürüten zihniyet, şimdi de 700 yıllık Mevlevi kültürünü kurban etmiştir. Adına 'yeni kültür arayışı' diyerek ortak değerlerimizi ve tarihimizi yerle yeksan eden bu yaklaşımları ile Mevlana'yı aslında hiç anlamadıkları, özümüze ne denli uzak düştükleri ortadadır. Öyle ki İzmir'de sığındıkları hoşgörü zemini de bu marjinalliği kaldırmayacaktır." ifadelerini kullandı.

MHP İl Başkanı Veysel Şahin de belden yukarısı çıplak semazen görüntüleri izlediğinde hayretler içinde kaldığını söyledi.

İzmir'in kurtuluş gününde düzenlenen kortej yürüyüşünde de tuhaf görüntülerin ortaya çıktığını anlatan Şahin, şöyle konuştu:

"Israrla Pagos zihniyeti budur, bunun yıkılması gerektiğini söylüyorum. Kafalarının arkasında mutlaka başka hesaplar vardır. Türk kültürü, kabullendiğimiz ortak kültür bunu aslı kabul etmez. Dünyaya başka bir yerden bakıyorlar. Bunlar başka amaca matuf işlerdir. Bunlar Türk milletine yönelik işler değildir. İzmirlinin artık bu zihniyeti anlaması lazım. Gerçekten olacak bir iş değil."

GÜNDEM OLAN DANSCI ZİYA AZAZİ KİMDİR?

1969 yılında Antakya Türkiye'de doğdu. 1986-1991 yılları arasında İstanbul Teknik Üniversitesi Madencilik Fakültesi'nde eğitim gördü ve bu sırada jimnastik eğitimi aldı. 1990'dan 1994'e kadar İstanbul Devlet Tiyatrosu'nda ilk koreografik çalışmalarını yaptı.

Ziya Azazi, 1994-1998 yılları arasında  Tanz Atelier Sebastian Prantl (TAW), Tanz Hotel ve Willi Dorner ile birlikte çalıştı. 1999'da Viyana'da 'Unterwegs Tabula Rasa' adlı solo performansını sahneledikten sonra Summer Dance Week Vienna (Dance Web) tarafından bursla ödüllendirildi ve kendisine Ballet İnternational Dergisi tarafından "Avusturya'da Yılın En Çok Öne Çıkan Dansçısı" unvanı verildi. 1999'da ilk kez geleneksel sufi dansını araştırmaya başladı.Bu dansı farklı koreografilerle yorumlayarak 'Work in Progress I' (2001),'Work in Progress II' (2003) solo koreografilerini oluşturdu. Bu süreçte Vienna Volksoper, Theaterhaus, Stuttgart ve Grand Théâtre de Genevre ile çalışmalarına devam etti.

Bu yıllarda geleneksel danslara olan ilgisini sürdüren sanatçı, bu danslardan edindiği deneysellik ve tekrar bilgisini kendi sanatsal ve duygusal yönelimleriyle birleştirdi. Bu dönemin ürünleri olan  'Dervish in Progress' (2004) ve 'Azab' (2005) adlı iki solo çalışmasını, daha sonra birleştirerek 'Dervish' adlı eserini oluşturdu.

Solo dansının gücünü; devam eden araştırmalarıyla zenginleştirirken,  farklı disiplinlerle etkileşim halinde kalmayı da sürdürdü. Bu dönemde Fransız Müzisyen Serge Adam'la birlikte 'Icons'(2007) adlı projesini geliştirdi. Bu projede, ikonlaşmayı ve geleneksel ile kurulan ilişkileri sorguladı.

Geleneksel ile ilgili sorgulamaları, tekrarın nitelikleri ve yaşam döngüsü üzerine uzun yıllar süren araştırmaları, onu solo dansına ateşi eklemeye yöneltti.  Ateşin doğal özelliklerini dansıyla harmanlayan sanatçı, bu süreçte ortaya çıkan çalışmasına "Ember" (2010) adını verdi.

Ateş ile olan etkileşimi, dönüş hareketi üzerine çalışmaları ve döngüsellik kavramı üzerine düşünceleri  "Enerji"(2012) adlı projesinin oluşmasını sağladı. Bu projesinde, yine farklı disiplinlerle çalışmayı tercih etti; enerjinin sonsuz dönüşümünü ve onun estetiğini seyircisiyle paylaştı.

Ziya Azazi, son projesi "Bolero" (2014) da ise, Ravel'in müziğindeki muhteşem tekrar döngüsü ile kendi dansının estetiğini  birleştirdi. Bu solosunda yıllar içinde geliştirdiği tüm tekniği yansıtmanın yanı sıra teknolojinin imkanlarını da kullanarak seyircisine farklı bir dans dinamiği sundu.

Diğer Güncel Haberler için tıklayın


15 Eylül 2021 Çarşamba, 17:31
A