İşte Atatürk'ün, Anzak annelerine yazdığı mektubu
Tüm dünyaya, 'yüzyılın en büyük savaşı' olarak nitelendirilen Çanakkale Savaşları sonrası Ulu Önder Atatürk'ün, Anzak annelerine yazdığı mektubu hatırlatmanın zamanıdır.
2019.03.18 08:38 - Son Güncellenme: 2019.03.18 08:39 - Güncel - HABER MERKEZİ
Türkiye'nin kalbi bugün, 104 yıl önce Çanakkale'de şehit olan Mehmetçikler için atacak. Türkiye'nin dört bir yanında 'Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi' etkinlikleri düzenlenecek.
İLHAM VERİYOR
Dünyanın tarihini değiştiren Çanakkale Savaşı'nda, Avustralya ve yeni Zelandalı askerlerden oluşan Anzak ordusuyla göğüs göğüse çarpışan Mehmetçik'e Atatürk komutanlık etmişti. Zaferin mimarı Atatürk, Türkiye topraklarına gömülen Anzak askerlerinin annelerine 1934'te şu mektubu yazmıştı:
"Bu memleketin toprakları üstünde
Kanlarını döken kahramanlar!
Burada dost bir vatanın toprağındasınız
Huzur ve sükun içinde uyuyunuz
Sizler Mehmetçiklerle yan yana
Koyun koyunasınız
Uzak diyarlardan evlatlarını harbe gönderen analar!
Gözyaşlarınızı dindiriniz, evlatlarınız
Bizim bağrımızdadır, huzur içindedirler
Ve huzur içinde rahat rahat uyuyacaklardır
Onlar bu toprakta canlarını verdikten sonra
Artık bizim evlatlarımız olmuşlardır.
Mustafa Kemal Atatürk, 1934"
