Gezi'nin kahramanları şimdi ne yapıyor?
31.05.2015 - Cumhuriyet tarihinin belki de en büyük ayaklanmasıydı. Her şey iki yıl önce bugün ağaçlarından vazgeçmek istemeyen gençlerin isyanıyla başladı. 10 kişi hayatını kaybetti, 8163 kişi yaralandı. Yüzlerine sıkılan biber gazına, TOMA suyuna rağmen mücadeleye devam ettiler. Dans ettiler, piyano çaldılar. Bazen sadece kitap okuyarak polise kafa tuttular. İkinci yıldönümünde Gezi'nin sembol isimlerine ulaştık. Bugün nerede, ne yaptıklarını, o günleri nasıl hatırladıklarını sorduk.
Eylemler sırasında revir olarak kullanılan Dolmabahçe'deki Bezm-i Âlem Valide Sultan Camii'nde göstericilerin içki içtiği iddia edilmiş, buna karşı çıkan müezzin Fuat Yıldırım'ın olaylardan sonra görev yeri değiştirilmişti. Yıldırım şimdi Beyoğlu'ndaki Arap Camii'nde çalışıyor. Konuyla ilgili ayrıntılı görüş vermek istemediğini söyleyen Yıldırım "Bu konular işlenince sıkıntı yaşıyorum" diyor.
Eklenme: 2015.05.31 12:03Son Güncellenme: 2015.05.31 12:08
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler