Gezi'nin kahramanları şimdi ne yapıyor?

31.05.2015 - Cumhuriyet tarihinin belki de en büyük ayaklanmasıydı. Her şey iki yıl önce bugün ağaçlarından vazgeçmek istemeyen gençlerin isyanıyla başladı. 10 kişi hayatını kaybetti, 8163 kişi yaralandı. Yüzlerine sıkılan biber gazına, TOMA suyuna rağmen mücadeleye devam ettiler. Dans ettiler, piyano çaldılar. Bazen sadece kitap okuyarak polise kafa tuttular. İkinci yıldönümünde Gezi'nin sembol isimlerine ulaştık. Bugün nerede, ne yaptıklarını, o günleri nasıl hatırladıklarını sorduk.

Kırmızı elbiseli, bez çantalı bu genç kadın Gezi'nin ilk sembollerindendi. Ceyda Sungur, İTÜ Mimarlık Fakültesi'nde araştırma görevlisi olarak hayatına devam ediyor. Sungur'a biber gazını sıkan polis memurunun bir yıldan üç yıla kadar hapsi isteniyor. Davanın 10 Haziran'da karara bağlanması bekleniyor. Telefonla görüştüğümüz Sungur, süreç boyunca olduğu gibi şimdi de suskunluğunu koruyor: "Davaya ya da Gezi'ye ilişkin herhangi bir açıklama yapmak istemiyorum."

Eklenme: 2015.05.31 12:03
Son Güncellenme: 2015.05.31 12:08
Kategori: Haber

Öne Çıkan Galeriler

24 yıl sonra gelen zafer! Dünya basını Türki...
24 yıl sonra gelen zafer! Dünya basını Türki...