Gezi'nin kahramanları şimdi ne yapıyor?
31.05.2015 - Cumhuriyet tarihinin belki de en büyük ayaklanmasıydı. Her şey iki yıl önce bugün ağaçlarından vazgeçmek istemeyen gençlerin isyanıyla başladı. 10 kişi hayatını kaybetti, 8163 kişi yaralandı. Yüzlerine sıkılan biber gazına, TOMA suyuna rağmen mücadeleye devam ettiler. Dans ettiler, piyano çaldılar. Bazen sadece kitap okuyarak polise kafa tuttular. İkinci yıldönümünde Gezi'nin sembol isimlerine ulaştık. Bugün nerede, ne yaptıklarını, o günleri nasıl hatırladıklarını sorduk.
Erdem Gündüz'ün 'durarak' yaptığı eylemden sonra ülkenin dört bir yanından binlerce kişi yaşananları bu şekilde protesto etmişti. Dans dersleri vermeye devam eden sanatçı Erdem Gündüz "Daha önce neysem hâlâ öyleyim. Yıpranmalara, umutsuzluğa rağmen. Liderlere değil, gençlere inanıyorum. Ama insanca yaşama hakkından uzak hayatlar sürerken Gezi'yi anmanın bir manası olmayabilir" diyor.
Eklenme: 2015.05.31 12:03Son Güncellenme: 2015.05.31 12:08
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler