Gezi'nin kahramanları şimdi ne yapıyor?
31.05.2015 - Cumhuriyet tarihinin belki de en büyük ayaklanmasıydı. Her şey iki yıl önce bugün ağaçlarından vazgeçmek istemeyen gençlerin isyanıyla başladı. 10 kişi hayatını kaybetti, 8163 kişi yaralandı. Yüzlerine sıkılan biber gazına, TOMA suyuna rağmen mücadeleye devam ettiler. Dans ettiler, piyano çaldılar. Bazen sadece kitap okuyarak polise kafa tuttular. İkinci yıldönümünde Gezi'nin sembol isimlerine ulaştık. Bugün nerede, ne yaptıklarını, o günleri nasıl hatırladıklarını sorduk.
"Sığındıkları camide bira içtiler" haberlerine konu olan Emre Öztürk'ün camide çekilmiş fotoğrafında elinde tuttuğu 'kola kutusu', 'bira kutusu'yla değiştirilmişti. Kuaför Öztürk gördüğü baskı nedeniyle bir süre Irak'ta yaşamış, şimdi hayatına Kıbrıs'ta devam ediyor. Öztürk "Linç edilmekten zor kurtuldum. Ülkemde barınamadım. Dava sonuçlanınca dönmek istiyorum. Biz o günlerde neyin mücadelesini vermişiz şimdi adını koyamıyorum" diyor.
Eklenme: 2015.05.31 12:03Son Güncellenme: 2015.05.31 12:08
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler