Gezi'nin kahramanları şimdi ne yapıyor?

31.05.2015 - Cumhuriyet tarihinin belki de en büyük ayaklanmasıydı. Her şey iki yıl önce bugün ağaçlarından vazgeçmek istemeyen gençlerin isyanıyla başladı. 10 kişi hayatını kaybetti, 8163 kişi yaralandı. Yüzlerine sıkılan biber gazına, TOMA suyuna rağmen mücadeleye devam ettiler. Dans ettiler, piyano çaldılar. Bazen sadece kitap okuyarak polise kafa tuttular. İkinci yıldönümünde Gezi'nin sembol isimlerine ulaştık. Bugün nerede, ne yaptıklarını, o günleri nasıl hatırladıklarını sorduk.

Viyana'da yaşayan dansçı Ziya Azazi'nin Gezi Parkı'nda yüzünde bir gaz maskesiyle yaptığı dans dış basında da sıkça kullanılmıştı. Azazi: "Sufizmin ana eylemlerinden 'dönüş dansları'nı kendimce yorumlayarak uygulamaya devam ediyorum. Gezi, Türkiyemizin din, dil, ırk, statü farkı olmaksızın bir araya gelebildiğini gösterdi. Dilerim bu birliktelik tekrar filizlenir." Sanatçı, 4-5-6 Haziran'da Türkiye'de olacak ve Kadıköy'deki Shaman Art Stüdyoları'nda bir atölye çalışması yürütecek.

Eklenme: 2015.05.31 12:03
Son Güncellenme: 2015.05.31 12:08
Kategori: Haber

Öne Çıkan Galeriler

Bursa'nın hayalet köyleri!
Bursa'nın hayalet köyleri!