Yöresel lezzetler yarıştı
TURİZM Haftası etkinlikleri kapsamında Kocaeli'nin Kartepe İlçesi'ne bağlı köylerin yemek kültürünü araştırmak, belgelemek amacıyla 'Köy Köy Kartepe Lezzetleri' adlı yemek yarışması yapıldı. 300 yarışmacının yemeklerini sergilediği yarışma sonunda Kartepe'ye özgü yemeklerin tescilleneceği açıklandı.
2013.04.16 18:58 - Son Güncellenme: 2013.04.16 18:59 - Yaşam - HABER MERKEZİ
Kocaeli Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu'nda Kocaeli Valiliği, Kocaeli Üniversitesi ve İl Kültür Turizm Müdürlüğü`nün işbirliğiyle 'Köy Köy Kartepe Lezzetleri' yemek yarışması yapıldı. Yarışmaya Kocaeli Valisi Ercan Topaca`nın eşi Sevim Topaca, Kocaeli Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Sezer Komsuoğlu, İl Kültür ve Turizm Müdürü Adnan Zamburkan, Kartepe Belediye Başkanı Şükrü Karabalık, Tema Vakfı Kocaeli Şube Başkanı Nermin Tol ve vatandaşlar katıldı. 300 yarışmacının birbirinden lezzetli sergilediği yemekler çorba, ana yemek, tatlı ve el açması börekler kategorilerinde yapıldı.
Yemek yarışmasına yoğun katılım gerçekleştirildiği ve bu yemeklerin tescilleneceğini söyleyen Kartepe Belediye Başkanı Şürkü Karabalık konuşmasına şöyle devam etti:
"Yarışmamıza 300 ev hanımı birbirinden güzel ve lezzetli yemekleriyle katıldı. İnanıyorumki hepsi birinci olacak lezzette yemeklerdir. Buradaki yemekler turizm işletmecilerine sunarak turistik ürünler haline getirmeleri konusunda fırsatlar yaratmak istiyoruz. Ayrıca buradaki yöresel lezzetlerde tescillenecek. Bölgemize gelen vatandaşlarımızın damak tadlarına sunulacak" diye konuştu.
Yarışma sonunda Ketenceler Köyü birinci, Suadiye Köyü ikinci Sarımeşe Köyü üçüncü oldu. Yarışmanın ardından gurup Şölen konseri büyük beğeni topladı.