TÜBİTAK sonunda başardı
Atık yemek yağları belediye otobüslerinde kullanılacak
2013.04.25 12:22 - Son Güncellenme: 2013.04.25 12:23 - Teknoloji - HABER MERKEZİ
Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, TÜBİTAK'ın üniversiteyle yaptığı çalışma sonucunda atık yağların belediye otobüslerinde kullanılmaya başlanılacağını açıkladı. Bayraktar, "TÜBİTAK'ın desteklediği Atık Yemek Yağlarının Karakterizasyonu ve Alternatif Yakıt Olarak Değerlendirmesi projesi için Kocaeli Üniversitesi ile protokol imzalandı. Pilot biyodizel tesisinde biyodizel üretim gerçekleştirilecek ve deneme amaçlı belediye ait araçlarda kullanılacak" dedi. Bayraktar, Maliye ile çalışma yaptıklarını biyodizel üretimine ÖTV muafiyeti getirileceğini kaydetti.