Tekstil işçileri grevde
Ücret artışı isteyen tekstil işçileri polisle çatıştı, 50 kişi yaralandı.
2013.09.23 18:27 - Son Güncellenme: 2013.09.23 18:27 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
Bangladeş'te ayda asgari 100 dolar ücret isteyen tekstil işçileri 3 gündür grevde. Fabrikalara saldıran işçiler, en az ikisini ateşe verdi. Çıkan çatışmalarda 50'den fazla kişi yaralandı. Grev yüzünden ülkede 300'den fazla fabrikada işbaşı yapılamıyor.
İşçiler, başkent Dakka'da yolları kapattılar, fabrikaları taşladılar, camları kırıp masa ve sandalyeleri yağmaladılar, ardından ateşe verdiler. Olaylarda bir işçiden haber alınamıyor, gözaltında öldüğünden şüpheleniliyor. Eylemci kadınlardan birisi "İşçi arkadaşlarımızdan biri kayıp. Cesedinin ailesine teslim edilmesini istiyoruz. Katillerin cezalandırılmasını, ücretlerimizin artırılmasını talep ediyoruz. " şeklinde taleplerini dile getiriyor.
Bazı göstericiler güvenlik kuvvetlerinin cephaneliğine girip silahları yağmaladı. Jandarma yetkilileri, çalınan 8 tüfeğin hepsini geri aldıklarını bildirdi. Polis, göstericilere karşı plastik mermi ve göz yaşartıcı bomba kullandı.
Tekstil işverenleri sendikası, hükümeti derhal grevlere son vermeye çağırdı. Bangladeş'te ihracatın 5'te 4'ünü tekstil ürünleri oluşturuyor, tekstilden yılda 20 milyar dolarlık gelir elde ediliyor. Dünyada en düşük ücreti Bangladeşli işçiler alıyor.
Asgari ücretin ayda 38 dolar civarında olduğu ülkede, haftalık mesai 80 saati buluyor. 2006 ve 2010 yılında ücret artışı isteğiyle başlayan olaylarda onlarca işçi ölmüş, yüzlerce fabrika yağmalanmıştı.