Pişmaniye üretimi hız kazandı
TARİHİ Osmanlı dönemine dayanan ve günümüzde dünyanın dört yanına ihraç edilen İzmit'in ünlü tatlısı pişmaniye, artık bayramlarda hediyelik olarak çikolata ve şekerlemelerin yerini almaya başladı.
2013.10.10 11:19 - Son Güncellenme: 2013.10.10 11:19 - Yaşam - HABER MERKEZİ
Fiyat ve lezzeti nedeniyle tercih edilen pişmaniye imalathaneleri bayram yaklaştıkça yoğun çalışma içine girdi. Yakında şeker hastalarına özel, tarçınlı pişmaniye imalatına da başlanacak.
Daha önce elle çekilen ancak, son yılarda birçok imalathanede el değmeden makinelerle imal edilmeye başlanan pişmaniye, eski klasik ambalaj kurusundan da çıkarak şık ambalajlarla da satılmaya başlandı. Sadece, çikolatalı, fıstıklı, cevizli, fındıklı, meyveli olmak üzere birçok türü de bulunan pişmaniyenin ünü de artık yurt dışında biliniyor. İzmit'in köklü firmalarından, 27 ilde şubesi, ABD, Avusturalya ve bazı Avrupa'da bayilikleri bulunan 'Can Pişmaniye'nin sahibi Yaşar Can, İzmitliler'in her gittikleri yere pişmaniye götürdüğünü belirtirken şöyle dedi:
"Kentimizde yaşayan insanlar dünyanın neresine giderse gitsin, ziyaret ettikleri yakınları onlardan mutlaka pişmaniye bekler. Artık tüm dünyada tanınıyor. Amerika, Avrupa ülkeri, Rusya ve Türki Cumhuriyetlerine pişmaniye ihracatımız devam ediyor. Özellikle çikoatalı pişmaniyeler tercih ediliyor. Onun dışında fıstıklı, cevizli, fındıklı, meyveli pişmaniyelerimiz bulunuyor. Ayrıca saray helvası, cezerye, ayva cezeryesi, mesir macunu ve lokum da üretiyoruz. Şeker hastalarımız için de önümüzdeki aylarda özel bir pişmaniye üretimi gerçekleştireceğiz. Şeker hastaları ile bir çok hastalığa iyi gelen tarçınlı pişmaniye üreteceğiz."
DUBAİ'YE HEDİYE PİŞMANİYE GÖTÜRÜYORUZ
Bayramda Dubai'de bulunan akrabalarına pişmaniye götürdüklerini söyleyen Fuat Sular "Akrabalarımız İzmit'ten geldiğimizi bildikleri için bizden pişmaniye istedi. Zaten tüm yakınlarımızı ziyaret etmeye gittiğimizde mutlaka bir kutu pişmaniye alıp gidiyoruz. Fiyatı da uygun ve güzel bir tatlı. Aynı zamanda hafif olduğu için de sağlıklı olduğunu düşünüyoruz" diye konuştu.