Kriz İspanya'nın nüfusunu da etkiledi
İspanya'da yaşanan ağır ekonomik kriz sebebiyle, 2012 yılında 200 binden fazla göçmen ülkeyi terk etti.
2013.04.23 13:55 - Son Güncellenme: 2013.04.23 13:57 - Dünya - HABER MERKEZİ
Geçen yılın verilerine göre, göçmenlerin günden güne ülkeyi terk etmesi sebebiyle, İspanya'nın nüfusunda 20 yılı aşkın süredir ilk kez düşüş yaşandı.
Ulusal İstatistik Enstitüsü tarafından açıklanan veriler, 2012 yılında 206 bin kişinin ülkeden ayrılmasıyla toplam nüfusun 47.1 milyona gerilediğini ortaya koyuyor.
Diğer taraftan bu 206 binlik bölümün tamamını yabancıların oluşturduğu, söz konusu düşüşte iş bulma amacıyla Avrupa'nın diğer ülkelerine giden İspanyolların hesaba bile katılmadığı belirtiliyor.
İstatistikler nüfusta yaşanan bu düşüşün 1990 yılından bu yana bir ilk olduğunu gözler önüne seriyor.
Her ne kadar 2012 yılında göçmen olmayan İspanyol nüfusunda 10 binlik bir atış gözlemlenmiş olsa da, 210 bine yakın göçmenin ülkeyi terk etmesinin yanında bu 10 binlik artışın etkisiz olarak değerlendiriliyor.
Artan işsizlik ve giderek derinleşen ekonomik kriz, çoğunluğu Güney Amerika ve Doğu Avrupa'dan gelen göçmenlerin, kendilerine yaşayacak başka ülkeler bulma arayışına girmelerine sebep oldu.
İspanya Ulusal Radyosuna konuşan Barselona Demografik Araştırma Merkezi yetkilisi Albert Esteve'in konuya ilişkin değerlendirmesi de, iş imkânlarının azalmasıyla birlikte İspanya'nın hem yabancılar hem de vatandaşlar için cazibesini yitirdiği yönünde.