Kızılay'da kan stokları azaldı, Bursalılar Kızılay'a kan veriyor mu?
Türk Kızılay Kan Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Saim Kerman, ulusal kan stoklarının asgari seviyenin altına düştüğünü söyleyerek vatandaşlara kan vermeleri için çağrıda bulundu. Stokların azalmasıyla, ameliyatların da ertelendiği açıklandı. Biz de Bursalı vatandaşlara, "Kızılay'a kan veriyor musunuz?" sorusunu yönelttik. İşte aldığımız cevaplar...
2023.04.14 11:13 - Son Güncellenme: 2023.04.14 12:43 - Bursa Bölge - SİMLANUR İNCE
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Geçtiğimiz günlerde Türk Kızılay Kan Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Saim Kerman, ulusal kan stoklarının asgari seviyenin altına düştüğünü söyleyerek vatandaşlara, kan vermeleri için çağrıda bulunmuştu. Kızılay'ın kan stoklarının azalması nedeniyle kalp ameliyatlarının ertelendiğine dair açıklamalar yapıldı. Biz de Bursalı vatandaşlara, "Kızılay'a kan veriyor musunuz?" diye sorduk. Kimi vatandaş, Kızılay'a güvenmediği için kan vermediğini ifade ederken, kimisi de "Herkes kan vermeli" çağrısında bulundu. İşte aldığımız cevaplar...

"KIZILAY'A HER ŞEKİLDE GÜVENİYORUM"
Kızılay'a kan bağışında bulunmak üzere gelen Ahmet Aydoğan, "Kızılay'a her şekilde güveniyorum. Halkımıza kan bağışı yapmaları için kampanya yaparak duyurmamız lazım. Bir gün size de kan lazım olabilir, lütfen acele edelim" diyerek çağrıda bulundu.
Kızılay'a kan bağışı yapmak için son yaş sınırının 60 olduğunu ifade eden Aydoğan, "61 yaşında olduğum içi benden kan almadılar" dedi.

"VERDİĞİM KANA YAZIK OLACAĞI İÇİN KAN VERMEK İSTEMİYORUM"
Kızılay'da kan stoklarının azalmasında Ramazan ayının etkisi olmadığını belirten vatandaş, "İnsanların Kızılay'a güveni kalmadı. Güvenleri kalmadığı için de kan vermiyorlar. İnsanların hiçbir şeye güvene kalmadı. Kızılay depremlerde, yardımlarını sattı. Kızılay'ın yaptıkları ortada. Verdiğim kana yazık olacağı için kan vermek istemiyorum" ifadelerini kullandı.
"KIZILAY'A GÜVENMİYORUM"
Kızılay'a güvenmediğini belirten vatandaş, "Tamamen hükümete, devlete, sisteme güvenin kalmadığı açıkça ortada. Ben kendi şahsıma dahi güvenmeyecek hale geldim. Yaşantı bunu gösteriyor. Vatandaş olarak neye güveneceğimizi şaşırdık" dedi.

"İNSANLARIN KANINA KADAR EMDİLER, KOLUMU KESER KANIMI YERE AKITIRIM, KIZILAY'A YİNE DE KAN VERMEM"
Her şeye para buluyorlar, kana da para bulsunlar, dışarıdan ithal etsinler diyen vatandaş, "İnsanların kanına kadar emdiler. Demek ki insanlarda kan kalmamış ki veremiyorlar. Ben de vermem. Gider kolumu keser kanımı yere akıtırım ama yine de Kızılay'a kan vermem" diye konuştu.

"İNSANLARIN ÖLMEMESİ İÇİN KAN VERİLMESİ LAZIM"
Kan verilmesinin önemine dikkat çeken vatandaş, "Kızılay'ın yaptığı yanlış. Baştakilerin yaptığı yanlış ama insanların ölmemesi için kan verilmesi lazım" dedi.
"HER ŞEY KENDİLERİNE MÜBAH, HALKA GÜNAH"
Kızılay'a tepkiden dolayı kan stoklarının azaldığını düşündüğünü belirten vatandaş, "Kan satılmış. Çadır sat, yiyecek sat. Sonra insanlardan kan iste. Halk kan verir, Türk halkı yardımseverdir ama her şey kendilerine mübah, halka günah" diye belirtti.

"KIZILAY'A KAN VERMESİNLER, BEN DE VERMEM"
Kızılay'ın insanların hakkını yediğini iddia eden vatandaş, "Kızılay'a kan vermesinler. Ben de vermem. İnsanlar vatandaşa kan vermek ister ama böyle olunca insan Kızılay'ı suçluyor" ifadelerini kullandı.

"HERKESİN KAN VERMESİNİ TAVSİYE EDERİM"
Kızılay bizim ülkemiz için değil her yer için gerekli bir kuruluş diyen vatandaş, "Herkesin kan vermesini tavsiye ederim. Depremde vatandaşla kan stoklarını bitirmiş olabilirler. Sınır ötesi Suriye'de de kullanmış olabilirler" diye belirtti.

"DEPREMDE KIZILAY İNSANLARIN GÜVENİNİ KAYBETTİ"
Kan stoklarının bitmesinde Ramazan ayının etkisi olup olmadığını bilmediğini söyleyen vatandaş, "Duyduğumuza göre Kızılay'a güvensizlikten olduğu söyleniyor. Depremde de Kızılay, insanların çok güvenini kaybetti. Televizyonları izledik 1 hafta Kızılay'ı göremedik. Eskiden Kızılay dediğimizde bizim canımız gibiydi. Her yere Kızılay koşardı ama şimdi Kızılay'ı göremiyoruz. Halkımızdan ricam kanı esirgemesinler çünkü herkesin başına gelebilir" diye konuştu.

"KAN VERMEK HAYAT KURTARIR"
Mutlaka müracaat edilip kan verilmesine dikkat çeken vatandaş, "Kan vermek hayat kurtarır. Bugün senin başına yarın benim başıma gelebilir. Ben kan vermeye gittim. Yaş sınırından dolayı benden kan almadılar. Aklı başında olup da kan vermeye gitmeyen hata yapar, suçtur benim için" diye vurguladı.