Kış aylarında susuz kalmayın!

Kış aylarında susuz kalmayın!

Sakarya Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ), aboneleri su sayaçları ve tesisatların donmaması için önlem almaları konusunda uyardı.

2013.12.10 16:13 - Son Güncellenme: 2013.12.10 16:13 - Sağlık - HABER MERKEZİ
A
Kış aylarında susuz kalmayın!

 

SASKİ'den yapılan yazılı açıklamada, sıcaklıkların sıfırın altına düşme ihtimaline karşı açıktaki su borularının soğuk havayla temas etmeyecek şekilde kapatılması ve yalıtılması gerektiği bildirildi.

Sayaçların kalın yün kumaş, izocam ve boru kılıfı gibi parçalarla sarılarak muhafaza altına alınması, muhafaza sandıklarının talaşla doldurulması gerektiğine işaret edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Meteorolojik değerlendirmeler sonrası hava sıcaklığının eksilere düşme ihtimalini dikkate alarak, su sayaçları ve tesisatların donmaması için önlem alınması gerekiyor. Sayaç ve tesisatlara ateş tutulmaması ve sıcak su dökülmemesi gerekiyor. Sayaç donmaları, sayaç bağlantıları ile vanalardan su sızmasına karşı dikkatli olunmalıdır. Gerekli tedbirlerin alınmaması halinde soğuğa karşı hassas olan su sayaçları kolayca patlayacak ve kullanılamaz hale gelecektir. Don nedeniyle arızalardan kaynaklanan değişim işlemleri ücrete tabidir. Abonelerimizin herhangi bir mağduriyet yaşamaması için su sayaçlarını uygun şekilde korumaları önemle tavsiye olunur." 

Diğer Sağlık ve Beslenme Haberleri için tıklayın


2013.12.10 16:13 - Son Güncellenme: 2013.12.10 16:13 - HABER MERKEZİ
A