Kadrolu eşeklere yaz mesaisi!

Kadrolu eşeklere yaz mesaisi!

Çöpçülerin mesai saatleri değişince çöpçü eşekler de yeni mesaiye tabi oldu

2012.08.07 09:11 - Son Güncellenme: 1970.01.01 02:00 - Yaşam - HABER MERKEZİ
A
Kadrolu eşeklere yaz mesaisi!

Mardin'de, sokakların dar ve merdivenli olması nedeniyle, çöplerin toplanmasında çalıştırılan kadrolu 47 eşeğin mesai saatleri sıcak havalardan dolayı değiştirildi. Mardin Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Kadir Toparlı, sokaklara araçların giremediği eski Mardin'de, çöplerin sırtlarına kovalar bağlanan eşekler yardımıyla toplandığını belirtti.
Bu geleneğin yüzyıllardan beri devam ettiğini ifade eden Toparlı, şöyle konuştu: ''Çünkü sokaklar çok dar olduğu için çöpleri merkeplerle topluyoruz. Kentte hava gerçekten çok sıcak. Bu yüzden merkeplerin mesai saatini erkene çektik. Sabah 5.30'da arkadaşlarımız ve merkepler göreve çıkıyor. 4 saat boyunca çöp topladıktan sonra, 10-11 gibi dönüyorlar. Öğleden sonra saat 14.30'da tekrar çöp toplamaya gidiyorlar. Mesaileri 18.30'da sona eriyor. Yaz uygulaması böyle. Kışın çalışma saatleri daha farklı. Sıcağın en hissedildiği saatlerde çalıştırmıyoruz. Merkepler, öğlende mutlaka 4 saat dinleniyor. Merkepler günde 8 saat çalışıyor. Merkepleri 8 saatten fazla çalıştırmıyoruz.''

Diğer Yaşam Haberleri için tıklayın


2012.08.07 09:11 - Son Güncellenme: 1970.01.01 02:00 - HABER MERKEZİ
A