İtafiye erleri tiyatrocu olursa...
KONYA'da Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı itfaiye erleri, tiyatro oyunuyla tulumbacıları canlandırıp, 'İtfaiye Haftası'nı kutladı.
2013.09.26 13:18 - Son Güncellenme: 2013.09.26 13:18 - Yaşam - HABER MERKEZİ
Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı, '24-30 Eylül İtfaiye Haftası' nedeniyle kutlama programı düzenledi. İtfaiye merkezinde düzenlenen kutlama programında belediyeye ait folklor ekibi, itfaiye üniformalarıyla halk oyunu gösterisi yaptı. Ardından itfaiye erleri, tiyatro gösterisiyle Osmanlı Devleti'nde Yeniçeri Ocağı'na bağlı olarak Dergah-ı Ali Tulumbacı Ocağı adıyla 1720 yılında kurulan itfaiye teşkilatındaki tulumbacıların o dönemlerdeki şartlarda yangına nasıl müdahale ettiklerini canlandırdı. İtfaiye Eğitim Parkı'nın açılışının da yapıldığı etkinlikte, itfaiye erlerinin, kayalıklarda mahsur kalan bir kişi için temsili olarak kurtarma operasyonu ilgi görürken, zorlu parkurları geçen itfaiyecilerde alkış aldı.