İngiltere artık Covid-19'un R değerini yayınlamayacak

İngiltere artık Covid-19'un R değerini yayınlamayacak

İngiltere, aşı ve ilaçlar sayesinde artık gerek kalmadığını belirterek kovid-19'un halk arasında ne kadar hızlı yayıldığını ölçen R değeriniyayınlamayı bırakacağını duyurdu.

2022.12.26 16:57 - Son Güncellenme: 2022.12.26 17:15 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
İngiltere artık Covid-19'un R değerini yayınlamayacak

R değeri ya da 'üreme numarası' olarak bilinen bu değer eğer 1'den büyükse bu kovid-19 vakalarının arttığını gösteriyor. Eğer R değeri 2'ye ulaşmışsa kovid-19'lu bir kişinin 2 kişiye birden virüsü bulaştırdığı varsayılıyor.

İngiltere'den yapılan açıklamada R değerinin izlenmeye devam edileceği ancak şu an için yayınlamaya gerek kalmadığı da bildirdi.

İngiltere'de en son 23 Aralık günü açıklanan R değeri 1 ile 1,2 arasındaydı.

Ülkede kovid-19 vakaları son birkaç hafta içinde artış göstermişti.

Öte yandan İngiltere haftalık grip ve kovid-19 raporlarını ve enfeksiyon anketlerini ise yayınlamaya devam edecek.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2022.12.26 16:57 - Son Güncellenme: 2022.12.26 17:15 - HABER MERKEZİ
A