MEB düğmeye bastı! Okul kantinlerinde dijital dönem başlıyor

MEB düğmeye bastı! Okul kantinlerinde dijital dönem başlıyor

Milli Eğitim Bakanlığı, iklim değişikliğinin eğitim ortamlarına etkilerini azaltmak için kapsamlı bir eylem planını devreye alıyor. Okul kantinlerinde dijital soğuk zincir takibinden sürdürülebilir menülere kadar birçok yeni uygulama hayata geçirilecek.

2026.06.25 15:21 - Son Güncellenme: 2026.06.25 15:28 - Ekonomi - AA
A
MEB düğmeye bastı! Okul kantinlerinde dijital dönem başlıyor

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), iklim krizinin eğitim kurumları üzerindeki etkilerine karşı yeni bir yol haritası hazırladı. 2026-2030 dönemini kapsayan İklim Değişikliği Eylem Planı ile okullarda hem sağlık hem de çevresel sürdürülebilirlik alanında önemli adımlar atılması hedefleniyor. Plan kapsamında özellikle öğrenci sağlığını ilgilendiren gıda güvenliği, temiz suya erişim ve sağlıklı yaşam uygulamaları ön plana çıkıyor.

OKUL KANTİNLERİNDE DİJİTAL DENETİM DÖNEMİ

Bakanlığın hayata geçirmeyi planladığı yeniliklerin başında okul kantinleri ve yemekhaneler geliyor. Artan sıcaklıkların gıdalar üzerindeki olumsuz etkilerini önlemek amacıyla eğitim kurumlarında "Soğuk Zincir Dijital Takip Sistemi" kurulacak. Böylece okul kantinlerinde satılan ve yemekhanelerde sunulan ürünlerin uygun sıcaklık koşullarında muhafaza edilip edilmediği dijital olarak izlenebilecek.

Yeni sistem sayesinde öğrencilerin tükettiği gıdaların güvenliğinin artırılması ve olası sağlık risklerinin en aza indirilmesi amaçlanıyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİR MENÜLER HAZIRLANACAK

MEB'in planında sağlıklı beslenmenin yanı sıra çevresel etkilerin azaltılması da önemli yer tutuyor. Bu doğrultuda okul yemeklerinde yerel üretim ve mevsiminde yetişen ürünlerin kullanımına öncelik verilmesi planlanıyor.

Karbon ayak izini azaltmayı hedefleyen sürdürülebilir menü uygulamalarıyla hem çevreye duyarlı hem de besleyici öğünlerin öğrencilere sunulması amaçlanıyor. Ayrıca sağlıklı beslenme alışkanlıklarının yaygınlaştırılması için çeşitli bilinçlendirme çalışmaları yürütülecek.

TEMİZ İÇME SUYU ERİŞİMİ ARTIRILACAK

Öğrencilerin güvenilir içme suyuna daha kolay ulaşabilmesi için okullarda yüksek filtreleme sistemlerine sahip su pınarlarının yaygınlaştırılması hedefleniyor. Düzenli olarak mikrobiyolojik analizlerden geçirilecek bu sistemlerle ambalajlı su tüketiminin azaltılması da planlanıyor.

Bakanlık ayrıca öğrenciler arasında çelik ve cam malzemeden üretilen kişisel su termoslarının kullanımını teşvik edecek. Bu uygulama ile hem sağlıklı su tüketimi desteklenecek hem de plastik atıkların azaltılmasına katkı sağlanacak.

HAVA KALİTESİ VE SINIF ORTAMLARI İYİLEŞTİRİLECEK

Yeni dönemde sadece beslenme değil, okul içindeki yaşam koşulları da iyileştirilecek. Kapalı alanlarda temiz hava dolaşımının artırılması için doğal havalandırma sistemleri ön plana çıkarılacak.

Özellikle büyük eğitim kurumlarında iç ortam hava kalitesini ölçen ve gerekli durumlarda uyarı veren sistemlerin kurulması planlanıyor. Bunun yanı sıra aşırı sıcak ve soğuk hava koşullarına karşı sınıflarda enerji verimli iyileştirmeler yapılacak.

ÖZEL BESLENME İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE DESTEK

Yeni uygulamalar kapsamında sağlık durumu nedeniyle özel beslenme gereksinimi bulunan öğrenciler de unutulmadı. Okul kantinleri ve yemekhanelerde tuzsuz diyet seçenekleri oluşturulacak.

Böbrek rahatsızlığı, alerjik astım ve benzeri sağlık sorunları bulunan öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun menülerin hazırlanması için çalışmalar yürütülecek.

YEŞİL OKUL UYGULAMALARI YAYGINLAŞTIRILACAK

Bakanlığın eylem planında çevre dostu uygulamalar da geniş yer buluyor. Eğitim kurumlarında sıfır atık yönetimi güçlendirilirken su tasarrufu sağlayan sistemlerin kullanımının artırılması hedefleniyor.

Yağmur suyu toplama sistemleri, gri su kullanımı ve kompost uygulamaları gibi çevreci projeler okul kampüslerinde yaygınlaştırılacak. Ayrıca okul bahçelerinde doğayla uyumlu üretim yöntemleri teşvik edilecek.

İKLİM BİLİNCİ EĞİTİMİN PARÇASI OLACAK

Plan kapsamında öğrenci, öğretmen, veli ve okul personeline yönelik iklim değişikliği farkındalık eğitimleri düzenlenecek. Yüz yüze ve dijital ortamda gerçekleştirilecek eğitimlerle iklime dayanıklı okul kültürünün oluşturulması amaçlanıyor.

Ayrıca sosyal kulüpler aracılığıyla çevre ve iklim temalı etkinliklerin artırılması, başarılı projelerin ise özel dijital platformlarda paylaşılması planlanıyor. Böylece öğrencilerin erken yaşta çevre bilinci kazanması ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıklarını benimsemesi hedefleniyor.

Diğer Ekonomi Haberleri için tıklayın


2026.06.25 15:21 - Son Güncellenme: 2026.06.25 15:28 - AA
A