Fazla şeker tüketen çocuklara dikkat!
Fazla şeker tüketiminin sağlık üzerindeki olumsuz etkileri üzerine araştırma yapan Amerika Birleşik Devletindeki uzmanlar, şeker eklenmiş gıdaların tüketimini azaltarak çocukların kolestrol ve tansiyonlarında büyük ölçüde düzelme yaşandığını belirttiler.
2015.10.31 08:41 - Son Güncellenme: 2015.10.31 08:42 - Sağlık - HABER MERKEZİ
Fazla şeker tüketiminin sağlık üzerindeki olumsuz etkileri üzerine araştırma yapan Amerika Birleşik Devletleri'nde ki uzmanlar, şeker eklenmiş gıdaların tüketimini azaltarak çocukların kolestrol ve tansiyonlarında büyük ölçüde düzelme yaşandığını tespit etti.

Özellikle obez çocuklarda şeker tüketimini azaltmak 10 gibi kısa bir sürede olumlu etkilerini gösteriyor. Amerikalı bilim insanları, kilolu olan 9 ile 18 yaş arası 43 çocuk üzerinde bir araştırma yaptı. Kaliforniya Üniversite'sin de yapılan incelemede, çocukların kilo kaybına yol açmadan ve aldıkları kalori azaltılmadan sadece yedikleri şeker miktarı azaltıldı. Yapılan araştırma sonrası sadece 10 gün sonra çocuklar hiç kilo kaybetmeden sağlıklı bir duruma geldikleri belirlendi. Şekere tüketimlerini azaltan çocukların 'kötü kolestrol' seviyesinin %10, tansiyonlarının ise %5 oranında düştüğü gözlemlendi. Aynı zamanda çocukların açlık kan şekeri ve insülin düzeyleri de büyük ölçüde düzeldi. Şekerin sağlığa doğrudan zararlı mı yoksa şeker tüketmesi sonrası alınan kilolar mı sağlığı bozuyor tartışmaları bu araştırmayla beraber cevabını buldu.

Araştırmaya göre, fazla şeker tüketiminin doğrudan zararlı olduğu tespit edilmiş oldu. Uzmanlar, şeker ve şeker eklenmiş gıdaların günlük kalori tüketiminin %10'u geçmemesi gerektiğini açıkladı.