'Esad kırmızı çizgimizdir'
Suriye krizine barışçıl çözüm bulmayı amaçlayan İkinci Cenevre Konferansı İsviçre'de başladı. Konferans öncesi konuşan Suriye Dışişleri Bakanı Velid Muallim, "Beşşar Esad ve rejimi bizim kırmızı çizgimizdir" dedi.
2014.01.22 10:51 - Son Güncellenme: 2014.01.22 10:56 - Dünya - HABER MERKEZİ
BM ev sahipliğinde gerçekleştirilen İkinci Cenevre Konferansı'nda Esad rejimiyle Suriyeli muhalifler ilk kez aynı masada oturuyor.
Yaklaşık 40 ülkeden dışişleri bakanları da İsviçre'nin Montrö kasabasında yapılan müzakerelere katılıyor.
İsviçre'nin Montrö kentinde başlayan konferans 2 gün sonra Cenevre'de devam edecek. İlk günde konferansa katılan tüm temsilcilerin birer konuşma yapması bekleniyor.
Türkiye'yi Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu'nun temsil ettiği konferansta tartışmaların, özellikle Beşşar Esad'ın geleceği üzerinde yoğunlaşması bekleniyor.
Suriye Ulusal Koalisyonu, Esad rejiminin sona ermesinden başka seçeneği kabul etmeyeceklerini söyledi.
Suriye Dışişleri Bakanı Velid Muallim ise, "Beşşar Esad ve rejimi bizim kırmızı çizgimizdir. Kimse devlet başkanımıza dokunamaz" açıklamasında bulundu.
İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani ise, konferansta terörizmle mücadele konusunda bir başarı sağlanmasının zor olduğunu söyledi.
BM Genel Sekreteri Ban Ki-mun, İran'ı konferansa davet etmiş ancak Suriyeli muhalifler başta olmak üzere Suudi Arabistan ve ABD'nin karşı çıkması nedeniyle, söz konusu davet geri çekilmişti.