Erkeklerde obezitenin nedeni östrojen mi?
Zenginliğin obezite üzerindeki etkisini araştıran bilim insanları, kadınlarda obezite oranının gelişmekte olan ülkelerde daha yüksek olduğunu, erkeklerdeki obeziteye ise kadınlık hormonlarının yol açabileceğini belirledi.
2014.06.17 16:32 - Son Güncellenme: 2014.06.17 16:33 - Sağlık - HABER MERKEZİ
Avustralya'daki Adelaide Üniversitesi'nden bilim insanları, zenginliğin obezite üzerindeki etkisini araştırdı.
Bunun için kadın ve erkeklerdeki obezite oranları ile ülkelerin gayri safi milli hasılasını karşılaştıran bilim insanları, kadınlarda obezite oranının gelişen ülkelerde daha yüksek olduğunu gördü.
Gelişmiş ülkelerde ise obez erkeklerin sayısının daha fazla olduğu ortaya çıktı.
Araştırmayı yürütenlerden Maciej Henneberg, gelişmiş ülkelerde erkeklerin kilo almaya yol açan kadınlık hormonu östrojene daha fazla maruz kaldığını vurguladı.
Henneberg, endüstriyel gıda tüketiminin artmasının (soya fasulyesi tabanlı), hormonal dengesizliğe, erkeklik hormonu testosteronun düşmesine ve östrojenin yükselmesine yol açtığına dikkati çekti.
Araştırmanın sonuçları, sağlık dergisi "PloS One"da yayımlandı.