El Kaide'den saldırı özrü
El Kaide'nin Yemen'deki birimi, başkent Sana'da Savunma Bakanlığı'nı hedef alan saldırıda hastanenin de hedeflerden biri haline gelmesinden dolayı özür dilediğini açıkladı.
2013.12.23 08:05 - Son Güncellenme: 2013.12.23 08:07 - Dünya - HABER MERKEZİ
Örgüt, bu ayın başında düzenlenen ve 52 kişinin hayatını kaybettiği saldırı için mağdurlara tazminat ödemeye hazır olduklarını belirtti. Saldırının "bütün sorumluluğunu" üstlendiklerini açıklayan örgütün ileri gelen liderlerinden Kasım er-Rimi, "kan parası" verebileceklerini aktardı. El Kaide'nin nadir bir şekilde kamu önünde gerçekleşen özürlerinden biri olan bu açıklama, Kasım er-Rimi'nin örgütün intenet sayfasına yüklediği videoyla geldi. Rimi, 5 Aralık'ta gerçekleşen saldırının asıl hedefinin bakanlık olduğunu, ancak militanlardan birinin verilen emirlere itaat etmeyerek hastaneye de saldırı düzenlediğini dile getirdi. Rimi, 167 kişinin yaralandığı saldırıda "hata" yapıldığı itiraf etti.