Dokuz Türk atlete doping cezası

Dokuz Türk atlete doping cezası

Dokuz Türk atlet, yasaklı madde kullanarak doping yaptıkları gerekçesiyle cezalandırıldı.

2013.07.31 16:28 - Son Güncellenme: 2013.07.31 16:28 - Spor - HABER MERKEZİ
A
Dokuz Türk atlete doping cezası

 Uluslararası Atletizm Federasyonları Birliği (IAFF), bugün altısı kadın, ikisi 20 yaşın altında dokuz atletin ceza aldığını açıkladı.

Altı atletin Bursa'daki Türkiye Şampiyonası'nda alınan örneklerinde yasaklı maddeye rastlanırken, iki sporcunun ise Mayıs 2012'deki ulusal şampiyonada verdiği örneklerde dopinge rastlandı. Bir sporcunun bu sene Mayıs ayında antrenman sırasında alınan numunesinde yasaklı madde bulundu.

Sporcular, numune tarihleri, yasaklı maddeler, aldıkları cezalar ve cezaların bitiş tarihi şu şekilde:

Elif Akbaş - Türkiye Şampiyonası 2013
Stanozolol
2 yıl men
13 Haziran 2015

Burcu Akmazoğlu - Türkiye Şampiyonası 2013
Stanozolol ve Dehydrochloromethyltestosterone
2 yıl men
13 Haziran 2015

Sarık Bilgin - Türkiye Şampiyonası 2013
Stanozolol
2 yıl men
13 Haziran 2015

Gökçe Çelenk - Türkiye Şampiyonası 2013
Stanozolol ve Dehydrochloromethyltestosterone
2 yıl men
13 Haziran 2015

Kübra Danış - Türkiye Şampiyonası 2013
Stanozolol ve Dehydrochloromethyltestosterone
2 yıl men
13 Haziran 2015

Gülsüm Güneş Özdemir - Türkiye Şampiyonası 2013
Stanozolol
2 yıl men
6 Haziran 2015

Berkay Tolun - Antrenman Mayıs 2013
Stanozolol
2 yıl men
6 Haziran 2015

Ali Ekber Kayaş - Ulusal şampiyona Nisan 2012
Oxandrolone
2 yıl men
2 Temmuz 2014

Nilgün Öztürk - Ulusal şampiyona Nisan 2012
Methandienone
2 yıl men
2 Temmuz 2014

Stanozolol, Kanadalı sprinter Ben Johnson'ın 1988 Seul Olimpiyatı'nda kullandığı stereoid iken, üç sporunun kullandığı Dehydrochloromethyltestosterone'in ise Doğu Alman sporculara 1970 ve 80'lerde devlet desteği ile verildiği biliniyor. 

Diğer Spor Haberleri için tıklayın


2013.07.31 16:28 - Son Güncellenme: 2013.07.31 16:28 - HABER MERKEZİ
A