Bursalılara depremi sorduk: Ne kadar hazırız?
Söz Bursalılarda programının bu haftaki konusu deprem oldu. Kahramanmaraş'ta meydana gelen ve 10 ilimizde çok büyük kayıplar verdiğimiz depremin şiddetinde bir depremin de uzmanlar tarafından Marmara'da gerçekleşmesi öngörülüyor. Biz de Bursalı vatandaşlara, "Büyük Marmara depremine ne kadar hazırız?" diye sorduk. İşte aldığımız cevaplar. Söz Bursalılarda...
2023.02.08 10:00 - Son Güncellenme: 2023.02.08 10:07 - Bursa Bölge - HÜSEYİN İZCİ
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Ne zaman geleceğini tahmin edemediğimiz fakat şiddetli geldiği zaman büyük acılar yaşamamıza neden olan deprem, yine geldi. Bilim insanları bu depremlerin bölgelerini ve büyüklüklerini tahmin etseler de, ne zaman gerçekleşeceğini bilemiyorlar. Uzmanlar, Marmara Bölgesi'nde de büyük bir deprem olacağını öngörülüyorlar. Biz de Bursalı vatandaşlara, 'Büyük Marmara depremine ne kadar hazırız?' diye sorduk. İşte aldığımız cevaplar. Söz Bursalılarda...

"SÖZÜN BİTTİĞİ YER"
"Sözün bittiği yer" diyen Hurşit Özkan, "Allah sabırlar versin. Yetkililerin biraz önlem alması lazım. Alsalar da zaten millet razı olmuyor. Kötü olur. Çok kötü bir şey olur. Zaten memleketin bir tarafı yıkıldı. Bir tarafta da böyle bir şey olursa, hepten gider. Zaten büyük sıkıntıların çıkacağı ortada" dedi.
"ALLAH'TAN GELDİK ALLAH'A DÖNECEĞİZ"
Bursalı vatandaş, "Şimdi şöyle bir şey söyleyeyim. Allah'tan geldik, Allah'a döneceğiz. Rabbimin elinde olan bir şey. Deprem oldu dedi mi, her şey olur. Allah deprem bölgesindekilerin de yardımcısı olsun. Dualarımız onlarla. Allah devletimize milletimize zeval vermesin" ifadelerini kullandı.
"NE ZAMAN GELECEĞİ BİLİNMEYEN BİR ŞEY"
Yücel Çelik, "Allah öyle bir depremi göstermesi diyoruz dileğimiz bu. Ama olduktan sonra da bütün insanlarımız seferber oluyor. Bütün imkanlar kullanılıyor. Allah bir daha tekrarını göstermesin. Ne zaman olacağı ne zaman geleceği bilinmeyen bir şey. Biz insanlar olarak bizde de hatalar var. Şöyle ki, biz yaptığımız binaları yapalım kiradan kurtulalım gerisi ne olursa olsun diyerek yapıyoruz. Ama bunu depreme dayanıklı olarak yapsak, insan kaybı, mal kaybı daha az olur" şeklinde konuştu.
"KENTSEL DÖNÜŞÜME ÖNEM VERİLMESİ GEREKİYOR"
"Deprem büyük bir tehlike" diyen Ahmet Özcan, "Hepimizin de bildiği üzere büyük bir acı yaşadık. Bu acı tarifsiz. Deprem ülkesiyiz. Dikkatli olmamız lazım. Daima sağlam yapılar yapmamız lazım. Ama takdiri ilahi. Bu yaşanan sıkıntıların sonuçları da ağır olabiliyor. Belediyelerin ortak çalışma yürütmesi gerekiyor. Tüm sivil toplum kuruluşlarıyla insanlarımızın duyarlı davranıp araştırmalara destek olması gerekiyor. Bu noktada sağlam olmayan yapıların, yenilenmesi, kentsel dönüşüme önem verilmesi önem taşıyor" dedi.

"TEDBİRLER ALMAMIZ LAZIM"
"Tedbirler almamız lazım" diyen Göktuğ saygın, "Allah'tan gelmiş olmakla beraber, tedbirler almamız lazım. Başta sağlam binalar yapılması gerekiyor. Yapım aşamasında kontroller yapılması gerekiyor. Bu işin hiçbir kontrolü yapılmıyor herhalde. Kağıt gibi yıkılıp gidiyor binalar. Belki insanların dürüst olması önemli ama, kontrol mekanizması da çok önemli. Belediyelerin veya yetkili kuruluş kimlerse, çok büyük tedbir alınması gerekiyor. Yeni binalar da yıkılıyor. Bursa çok büyük bir sanayi şehri. Nüfusu da çok kalabalık. Dar bir bölgede. Çok büyük sıkıntılar doğar. Tedbirler nasıl alınacaksa, bu işi en iyi bilenler tedbirlerini alması lazım" ifadelerini kullandı.

"EN BÜYÜK HEDEFİN İSTANBUL OLDUĞU SÖYLENİYOR"
Bursalı vatandaş, "Marmara Bölgesi'nde olacağı söylenen depremin en büyük hedefinin İstanbul olduğu söyleniyor. Dün akşam dinledim. Fayın yüzde 6'sı kırıldı diyor. İstanbul'da da olma ihtimali var deniliyor. Cenabı Allah yardımcımız olsun" şeklinde konuştu.
"DEVLETİMİZE VE MİLLETİMİZE SONSUZ GÜVENİYORUZ"
Bursalı vatandaş, "Şimdi Kızılay'dan geliyorum. Kan vermek için gittim ama veremedim. Vatandaşımız sağ duyulu. Gayet herkes bilinçli. Yardımsever Türk vatandaşı. Allah başka afetlerden korusun vatanımızı milletimizi. Elimizden ne gelirse her türlü maddi manevi yardımlarda bulunmamız gerekiyor. Devletimiz bütün imkanlarıyla sahada. Elinden geleni yapıyorlar. Devletimize ve milletimize sonsuz güveniyoruz" dedi.