Bursalılar emekli maaşları arasındaki makasın daralması hakkında ne düşünüyor?

Bursalılar emekli maaşları arasındaki makasın daralması hakkında ne düşünüyor?

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, seçimlere sayılı günler kala en düşük emekli maaşının 5 bin 500 liradan, 7 bin 500 liraya çıkartıldığını duyurmuştu. En düşük emekli maaşının 7500 lira olmasının üzerine, en yüksek ve en düşük emekli maaşı arasındaki makas daraldı. Biz de Bursalı vatandaşlara, "En düşük emekli maaşı ve en yüksek emekli maaşı arasındaki farkın daralması hakkında ne düşünüyorsunuz?" diye sorduk. İşte aldığımız cevaplar... Söz Bursalılarda...

2023.03.31 17:49 - Son Güncellenme: 2023.03.31 17:58 - Bursa Bölge - SİMLANUR İNCE
A
Bursalılar emekli maaşları arasındaki makasın daralması hakkında ne düşünüyor?

SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 5 bin 500 lira olan en düşük emekli maaşına 2 bin liralık bir zam yapıldığını açıklamıştı. En düşük emekli maaşının 7 bin 500 lira olmasıyla, en düşük ve en yüksek emekli maaşları arasındaki makas daraldı. Biz de Bursalı vatandaşlara sorduk. Bazı vatandaşlar aradaki farkın azalmasını adaletli bulurken bazılarıysa bu durumu haksızlık olarak değerlendirdi. İşte aldığımız cevaplar... Söz Bursalılarda...

"ALT DÜZEYDE ÇALIŞAN BİR İNSANLA ÜST DÜZEYDE ÇALIŞAN BİR İNSANIN AYNI MAAŞI ALMASI SÖZ KONUSU OLAMAZ"

En düşük emekli maaşıyla en yüksek emekli maaşının arasındaki farkın daralmasını eleştiren Gülendam Emren, "Bir emekli olarak zaten 7 bin 500 liranın biraz üzerinde maaş alıyorum. Bize bir zam yapılmayacağını biliyorum. Diğer emekliler için de maalesef bu durumdan hiç memnun değiliz. Hükümetin bu işe el koyması gerekiyor. Alt düzeyde çalışan bir insanla, üst düzeyde çalışan bir insanın maaşının aynı olması söz konusu olamaz. Birisi daha fazla okuyor diğeri daha az okuyarak maaşı elde etmiş durumda. Arada bir farkın olması lazım. Kiralar belli, geçmişte 50-100 liraya işlem yapabiliyordunuz ama şimdi bir pazardan 300-400 liradan aşağı çıkamıyoruz. Maaşlar yetmiyor" dedi.

"BÜTÜN EMEKLİLERE EŞİT ZAM YAPILMALIYDI"

Yapılan zammın, yüksek maaş alanlar için çözüm olmadığını vurgulayan vatandaş, "Yaptıkları iyi bir şey değil. Hepsini eşit yapmalıydı. Ben 30 yıl kara yollarına çalıştım ve çok prim ödedim. Emeklinin hali perişan. Çözüm hiç yok. Seçim olduğu için maaşa zam yaptılar" diye konuştu.

"7 BİN 500 LİRA ÜSTÜ ALANLAR DA ZAM BEKLİYOR"

Sadece en düşük emekli maaşına gelen zammı adaletsizlik olarak gören Salim Tırpancı, "Ben 37 yıl çalışıp öyle emekli oldum. Aldığım maaş 10 bin lira. Türkiye'de yapılan her icraatta hep adaletsizlik var, Türkiye'nin en büyük sıkıntısı da bu. 3 bin, 5 bin gün prim ödeyen bir insana da 7 bin 500 veriyorlar. Yukarıdaki insanlar da öyle bekliyor. Onun da çocuğu var. Yaptıkları adaletsizlik. 7 bin 500 lira üzeri olanlar da zam bekliyor. Bekleyecek tabii ki. Birine yapıyorlar birine yapmıyorlar. Bence en büyük sıkıntı adaletsizlik" dedi.

"DENGE SAĞLANMIŞ OLDU, BİZE ZAM YAPILMAMASI ÖNEMLİ DEĞİL"

Yapılan zamlarla beraber dengenin sağlandığını söyleyen vatandaş "Çok güzel oldu. Harika bir şey oldu. Dengeyi sağladılar. İntibak yasası var onu da vermeleri lazım. Onun için uyandırmadılar herhalde Reis'i. İntibak yasasını bir kısım aldı, bir kısım alamadı. Ben zamdan faydalanamıyorum, 7500 üstü alıyorum ama yine de çok güzel oldu. Denge sağlandı. Bize zam olmaması hiç önemli değil. Eşitlik ilkesine uyuldu" diye belirtti.

"BÜYÜK BİR HAKSIZLIK OLDU, BİZ DE ZAM GÖRMEYİ BEKLİYORDUK"

En düşük emekli maaşına gelen zamla birlikte yüksek maaşlara zam gelmemesini haksızlık olarak adlandıran Alper Yurtsever, "Ben Genel Müdür emeklisiyim. Bana göre büyük bir haksızlık oldu. Çünkü yapılan bu zam seyyanen yapılan merkez bankasından hibe gibi verilen bir şey. Yani maaşların asıl kök tarafına herhangi bir zam gelmedi.  Eğer böyle bir zam gelirse belki Temmuz ayında gelecek ama mevcut hükümet mi bunu yapar yoksa seçimden sonra yeni gelecek olan hükümet mi yapar bilmiyorum" dedi.

Yurtsever, "Ben haksızlığa uğradığımızı düşünüyorum. Benim 34 yıllık mesleki hayatım oldu. En yüksekten primleri ödedik. Biz de tabii ki zamlardan, enflasyondan her şeyden etkileniyoruz. Biz de zam görmeyi beklerken, göremedik. Bu bir mağduriyet demek. Yüksek alıyor olmamız, hayat pahalılığını değiştirmiyor. Bundan 1 ay önce kıymanın kilosu 150 liraydı. Şu anda 280-300 lira.  Böyle bir korkunç yükselişe karşı maaşlarımızı yerinde saymasını haksızlık olarak görüyorum. Eğer bir şey yapılacaksa bir ayrıştırmaya gitmeden toplumun her kesimine eşit şekilde yapılması gerekiyor" diye konuştu.

"MAAŞA ZAM GELİNCE HER ŞEYİN DE FİYATI ARTIYOR"

Yapılan zammı güzellik olarak değerlendiren vatandaş, "Devlet burada bir güzellik yaptı. Yapmasaydı ne olacaktı. Kendimi düşündüğümde bana göre iyi yaptı. Benim maaşım 6 bin 500'dü 7 bin 500 oldu. Ama benim ek gelirim var. 2 de kiram var. Bana göre yeterli ama başkasına yetmeyebilir. Devletin de yapabileceği bu. Devletin de belli bir geliri var. Maaşa zam gelince her şeyin fiyatı da yükseliyor. Devlette bunu takip edemiyor. Hangi birine yetişsin" diye belirtti.

"ZAM YAPILACAKSA HERKESE YAPILSIN"

En düşük emekli maaşına getirilen zammın herkese eşit olarak yapılması gerektiğini savunan Mehmet Dağlaroğlu, "Yanlış uygulama olarak görüyorum. Herkese eşit dağıtılması gerekir. Zam yapılacaksa herkese yapılsın. Verilen zamda ne kadar verilirse verilsin günün şartlarında zaten yetersiz" dedi.

"BEN HAYATIMDA BÖYLE NİZAMSIZLIK, İNTİZAMSIZLIK GÖRMEDİM"

Yapılan zamlarda dengesizlik olduğunun altını çizen vatandaş, "Türkiye dengesi rayından çıkmış. Hiç denge işi yok. Ben böyle nizamsızlık intizamsızlık hayatımda görmedim. Küçük yaştaki insanların hiç parlak günü olmayacak. Türkiye'de övünülecek hiçbir şey yok. Maaş 10 bin lira da yapılsa arkadan hep zamlar geliyor" diye söyledi.

"HER GÜN ÇIKIP BAĞIRMAMIZ MI GEREKİYOR?"

Emekli maaşına zam yapılsa da maaşların yetmediğini ve kendisinin de zamdan faydalanamadığından yakınan vatandaş, "Emekliye de her gün zam gelse maaşlar yeter. Piyasaya gelen zam memura emekliye gelmiyor. İşçiye gelmiyor. Kiranın kaç para olduğunu, alınan maaşların kaç para olduğunu çok iyi biliyor herkes. Her gün çıkıp bağırmamız mı gerekiyor. Yazık günah değil mi? İnsanların evi kiraysa nasıl yetişsin bu masraflara? Doğalgaza indirim diyor. Zaten yaz geliyor ne indirimi?" dedi.

"HANİ NEREDE O ZAM? HERKESE YAPILMALIYDI"

Emekli maaşına yapılan zammın tüm emeklilere eşit olması gerektiğini belirten vatandaş, "Hani nerede o zam? Ben 6 bin 284 lira alıyordum. 7 bin 500 lira olacak ama hak bu değil. Herkese zam yapılmalı. Yapılıyorsa bütün emeklilere aynı odanda zam yapacaksın. Milleti resmen kandırıyorlar. Kesinlikle AK Partiye oy vermeyeceğim. Bu seçim kadınların son seçimi olabilir. Atatürk'ün kadınlara vermiş olduğu bütün haklar ellerinden alınabilir" diye konuştu.

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2023.03.31 17:49 - Son Güncellenme: 2023.03.31 17:58 - SİMLANUR İNCE
A