Bursa Tıp Fakültesi tarihi günü yaşadı! İlk mezunlar diplomalarını aldı...
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Bursa Tıp Fakültesi, eğitim hayatındaki önemli bir dönüm noktasına ulaşarak ilk mezunlarını verdi. Fakültenin ilk dönem öğrencileri için düzenlenen mezuniyet töreninde 43 genç hekim, diplomalarını alarak sağlık ordusuna katıldı.
2026.06.25 10:21 - Son Güncellenme: 2026.06.25 10:22 - Bursa Bölge - İHA
Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi Orhangazi Salonu'nda gerçekleştirilen törende öğrenciler, aileleri ve akademisyenleriyle birlikte büyük bir gurur yaşadı. Fakültenin ilk mezunlarını uğurladığı programda duygu dolu anlar yaşanırken, genç doktorlar meslek hayatlarına ilk adımlarını attı.

Bursa Tıp Fakültesi İlk Mezunlarını Coşkuyla Uğurladı
Mezuniyet törenine Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın, Bursa İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Çetin, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmiye Funda Coşkun, Bursa Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Demir, akademisyenler, sağlık yöneticileri, öğrenciler ve mezunların yakınları katıldı.
Fakülte yönetiminin ev sahipliğinde düzenlenen törende öğrencilerin yıllar süren eğitim yolculuğu taçlandırılırken, aileler de çocuklarının hekimlik unvanına kavuşmasının mutluluğunu yaşadı.

Genç Hekimlerden Mezuniyet Heyecanı
Program, Bursa Kılıç-Kalkan ekibinin sergilediği gösteriyle renkli görüntülere sahne oldu. Geleneksel gösterinin ardından öğrenciler adına konuşmayı fakülte birincisi Ayşe Sude Kara gerçekleştirdi.
Kara, mezuniyet kütüğüne adını çakarak Bursa Tıp Fakültesi'nin ilk mezunları arasında yerini aldı. Bu anlamlı an, törende bulunan davetliler tarafından alkışlarla karşılandı.

"Hekimlik İnsanlığa Hizmet Sorumluluğudur"
Törende konuşan Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın, hekimlik mesleğinin yalnızca akademik bilgiye dayalı bir çalışma alanı olmadığını belirterek, doktorların aynı zamanda insan hayatına dokunan önemli bir sorumluluk taşıdığını ifade etti.
Tıp eğitiminin uzun ve zorlu bir süreç olduğuna dikkat çeken Aydın, sabır, disiplin ve özveriyle yetişen genç hekimlerin teorik bilgilerini klinik deneyimleriyle birleştirerek sağlık sistemine katkı sunacaklarını söyledi.
Öğrencilerin yetişmesinde büyük emeği bulunan akademisyenlere ve her aşamada destek veren ailelere teşekkür eden Aydın, hekimlik mesleğinin temelinde insan odaklı hizmet anlayışının bulunduğunu vurguladı.

43 Genç Hekim Meslek Hayatına İlk Adımını Attı
Konuşmaların ardından genç doktorlara diplomaları ve çeşitli hediyeleri takdim edildi. Mezunlar, kendileri için hazırlanan törenin sonunda büyük bir heyecanla keplerini havaya fırlatarak mezuniyet sevincini paylaştı.
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Bursa Tıp Fakültesi'nin ilk mezunları olan 43 hekim, bundan sonraki süreçte farklı sağlık kuruluşlarında görev alarak mesleklerini sürdürecek.