Bursa Renault'ta sıcak gelişme!

Bursa Renault'ta sıcak gelişme!

Asgari ücret farkının maaşlarına yansıtılması için eylemlerini sürdüren Bursa'daki Renault emekçilerine verilen seçim sözü de fabrika yönetimi tarafından tutulmadı. Yönetimin, işten ayrılmak isteyen emekçilere kapıları açtığı ve isteyen işçilerin tazminatını alarak fabrikadan ayrılabileceğini söylediği bildirildi.

2016.02.25 12:44 - Son Güncellenme: 2016.02.25 12:51 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
A
Bursa Renault'ta sıcak gelişme!
01:51 Bursa Renault'ta işçilerden kırmızı kartlı eylem!

İLGİLİ VİDEO

Bursa Renault'ta işçilerden kırmızı kartlı eylem!

Bursa'da Renault emekçileri, asgari ücret farkının maaşlarına yansıtılması için eylemlerini sürdürürken bugün şok bir gelişmeyle karşı karşıya kaldı.

Fabrika yönetiminin 29 Şubat'ta fabrikada yapılacak "Sosyal Diyalog Komitesi" seçimlerine izin vermeyeceğini bildirdiği öğrenildi.

Yönetimin işten ayrılmak isteyen işçilere de kapıları açtığı ve emekçilere tazminatları verilerek fabrikadan ayrılabileceklerini ilettiği de kaydedildi.

Bu gelişme Renault işçileri tarafından tepkiyle karşılandı ve yemekhanede büyük bir protestoya imza atıldı.

"Seçim yaptırmayacağız" diyen yönetim, kendileriyle yola devam edecek işçilere yılda iki tam cumhuriyet altını vereceğini de bildirdi.

Öte yandan tüm bu yaşananların ardından Metal İşçileri Birliği şu açıklamayı paylaştı:

"Daha önce seçim sözü veren Reno yönetimi bugün sözünü yuttu, üstüne de tehdit dolu bir açıklama yaptı.
Gelen bilgilere göre çıkışların açılacağı, çalışmaya devam edeceklere de yem niyetine bazı kırıntılar vereceğini söylüyor.
Besbelli ki yönetimin arkasında MESS ve hükümet var.
Reno işçisinin direnişini kırmak, birliğini bozmak için tüm imkanlarını seferber ettiler.
Reno işçisi bu hamleyi boşa çıkaracak güçtedir.
Hiçbir Reno işçisi ne yemi yutar ne de pes edip çıkıp gider.
Reno işçisi onurlu bir mücadelenin içindedir.
Hak istiyor, ömrünü tüketen çalışma koşullarında emek verirken yüzünü bir parça güldürecek bir ücret artışı istiyor.
İradesinin tanınmasını, seçeceği temsilcilerinin tanınmasını istiyor.
Çok şey istemiyor.
Ancak işçiyi köle belleyenler elbirliği yapmış, bu onurlu ve haklı mücadeleyi kırmanın telaşına düşmüş anlaşılan.
Tıpkı Nisan ayında olduğu gibi...
O zaman da çıkışlar açılmış, yönetim rest çekmişti. Ancak Reno işçisi kenetlenerek bu hamleleri boşa çıkarmıştı.
Şimdi de aynısı olacak. Olmalı!
Şunu unutmayalım ki, yönetimin bu hamlesine karşı her boyun eğiş MESS-hükümet destekli saldırıların artmasını, Reno işçisinin bölünüp parçalanmasını getirecek. Hesap bu...
Çünkü bunların amacı sandık ya da ücret artışı değil tek başına, bunlar dik duran, hak mücadelesi veren, boyun eğmeyen işçinin belini bükmek istiyorlar.
Reno işçisi kenetlenmeli!
Reno işçisi tek yürek olmalı!
Pes etmek yok, yola devam!!!
Bu sadece Reno işçisinin mücadelesi değildir.
Bütün metal işçisinin umuduna yönelik bir saldırıdır.
Umudun kalesine saldırı var.
Bu saldırı bizedir, hepimizedir.
Sahip çıkalım, ses çıkarılım.
MESS, sermaye ve hükümetin Reno işçisinden elini çekmesini isteyelim."

Bu arada Birleşik Metal İş Sendikası da bugün metal işçileriyle Bursa Kent Meydanı'nda toplanarak Fomara Meydanı'ndaki İş Teftiş Kurul Bursa Grup Başkanlığı önüne yürüyecek...

Metal işçilerinin Renault'daki zam eylemiyse bugün de sürdü. İşçiler fabrika yönetimine kırmızı kart gösterdi...

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2016.02.25 12:44 - Son Güncellenme: 2016.02.25 12:51 - HABER MERKEZİ
A