Bursa'da okullardan şikayet yağıyor!

Bursa'da okullardan şikayet yağıyor!

12 Eylül tarihinde tüm Türkiye'de ders zili çaldı ve 2022-2023 eğitim öğretim yılı başladı. Ancak Bursa'da okullar, veli ve öğrencilerden gelen şikayetlerin gölgesinde açıldı. Geçtiğimiz yıllarda yıkılan ve yapımı hala tamamlanamayan okullar başta olmak üzere, öğrenciler yaşadıkları sorunları Bursada Bugün'e aktardı.

2022.09.17 09:11 - Son Güncellenme: 2022.09.17 20:22 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
A
Bursa'da okullardan şikayet yağıyor!

FADİME NİSA SAYAR / BURSADA BUGÜN

Yeni eğitim öğretim yılının ilk haftası tamamlandı. Okula hazırlık sürecinde, artan fiyatların etkisiyle eğitim giderlerini karşılamakta zorlanan öğrenciler bu kez de okullardaki elverişsiz koşullarla karşı karşıya...

Bursa'da 2017 ve 2020 yıllarında depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yıkılan 40 okul ile ilgili belirsizlik sürüyor. Okulların yeniden yapılması beklenirken öğrenciler ise çevre okullarda eğitim görüyor. İlkokul, ortaokul ve lise öğrencileri aynı binada sabahçı ve öğlenci sistemiyle eğitim alıyor. Yetersiz derslik ihtiyacı kentte yaşayan öğrencilerin eğitim hakkına olan erişimini kısıtlıyor.

Sabahçı olan öğrenciler günün erken saatlerinde ders başı yapmaktan, öğlenci olan öğrenciler ise akşamın geç saatlerine kadar uzayan ders sürelerinden şikayet ediyor. Eğitim öğretim döneminin ilk haftasında, veli ve öğrenciler yaşadıklarını sorunlara ilişkin Bursada Bugün'e birçok bildirimde bulundu.

Vatandaş bildirimlerinde en çok dile getirilen sorun, yetersiz derslik ihtiyacı olarak belirtiliyor.

Tophane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören bir öğrenci, okulu tadilatta olduğu için Muradiye yerleşkesinde eğitim aldığını ifade ediyor. Öğlen 14.30'da derslerin başladığını ve 20.30'da bittiğini aktaran öğrenci, okul çıkış saatinde bölgede şehir içi otobüs seferi olmadığını ve güvenlik tehlikesi yaşadıklarını aktarıyor;

Tophane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nden bir başka veli ise yıkılan okulların 2 yıldır neden yapılamadığını soruyor;

İhsaniye Mahallesi NOSAB İlkokulu hakkındaki şikayetini ileten bir veli, öğrencilerin sabahın erken saatlerinde ders başı yaptığını ifade ederek, derslik ihtiyacının uzun süredir karşılanamadığını belirtiyor;

Necatibey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde kızının öğlenci olarak eğitim aldığını aktaran bir vatandaş da ders saatleri ve ulaşım koşullarıyla ilgili şikayetlerini bildiriyor;

Osmangazi Avdancık Köyü'nden bir vatandaş ise köyde bulunan okulun 10 yıldır atıl durumda olduğunu ve çocukların çevre köylerde taşımalı eğitim gördüğünü aktararak, köy okulunun açılmasına yönelik talebini iletiyor;

 

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2022.09.17 09:11 - Son Güncellenme: 2022.09.17 20:22 - HABER MERKEZİ
A