Asgari ücret ne kadar olmalı?
Aralık ayına girilmesiyle birlikte asgari ücret zammı için geri sayım başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Bilgin asgari ücret zammıyla ilgili yaptığı açıklamada "İşçilerimiz, Türkiye'nin emekçileri şundan emin olsunlar, onları enflasyona ezdirmeyeceğiz" demişti. Bizde Bursalı vatandaşlara "Asgari ücret ne kadar olmalı?" diye sorduk. Söz Bursalılarda...
2022.12.02 09:18 - Son Güncellenme: 2022.12.02 09:44 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
İLGİLİ VİDEO
Asgari ücret ne kadar olmalı?
MEMET CAN YEŞİLBAŞ - ERCAN ÇALIŞIR / BURSADA BUGÜN
Aralık ayına girilmesiyle birlikte asgari ücret zammı için geri sayım başladı. Bizde Bursalı vatandaşlara "Asgari ücret ne kadar olmalı"? diye sorduk. Söz Bursalılarda...

"ASGARİ ÜCRET 10 BİN LİRA OLMALI"
Asgari ücret 10 bin lira olursa herkes için iyi olacağını ifade eden Şenay Kuruoğlu, "Ben tek başıma 5 bin lirayla idare etmeye çalışıyorum ancak kalabalık ailelere bu para yetmez. Domatesten, meyve sebzelerden her şeyden uzak duruluyor. Maaşa yapılacak zamla birlikte ürünlere de zam gelirse yine aynı hesap olacaktır" diye konuştu.

"300 LİRADAN AŞAĞI ÇALIŞAN YOK"
Esnafın denetlenmesi gerektiğini savunan Mehmet Özel, "Vatandaşın geçinebilmesi için asgari ücretin 10 bin liradan aşağı olmaması gerekiyor. Önce esnafın denetlenmesi lazım. Peynir ve yağ fiyatlarına istedikleri gibi zam koyuyorlar. Denetimsiz olmaz. Denetimsizlikten kafalarına göre fiyat koyuyorlar. 5 liraya aldığımız süt 15 lira olmuş. Devletin biraz çiftçiyi de görmesi gerekiyor. Çiftçinin mazotu ucuz alması lazım. Şurada bir işçi çalışsa 300 liradan aşağı çalışan yok. Bunun yemeği de var. Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşıyorsak şartlar herkese eşit olmalı. Peynir 150 lira, sucuk 250 lira gibi fiyatlara çıktı. Yemin ucuz olması lazım, yem ucuz olursa her şey ucuz olur. Akşamlar bir tabak çorba kaynıyorsa sorun yok. Kaynamadığı zaman etrafa saldıracaklar" dedi.

"7 BİN 500 LİRA NORMALDİR"
Asgari ücrete bu kadar zammı ilk defa gördüğünü ifade eden İsmail Opcan, "Eskiden 2 senede bir yapılırdı. 4 ay önce bir zam yapıldı, ocak ayında bir zam daha yapılacak. 7 bin 500 lira olursa normaldir. Hükümeti yıkmak isteyenler bu fiyatları abartıyor. Bende zorluk çekiyorum ancak biliyorum ki bu firmalar ve zincir marketler devleti yıkmak için uğraşıyorlar. Yoksa bu fiyatlar bu kadar artmaz" diye ifade etti.

Muhammed Vefa Basmacı, "Asgari ücret en az 8 bin 500 civarında olabilir. Asgari ücrete zam gelirse diğer ürünlere de zam gelecektir. Fiyatlarda gerçek bir düşüş, maaşa zamdan daha iyi olacaktır" dedi.