Alper Gezeravcı Dünya'ya döndü!

Alper Gezeravcı Dünya'ya döndü!

Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı Dünya'ya döndü. Gezeravcı'nın da içinde yer aldığı Axiom-3 ekibi, Dragon kapsülüyle Çarşamba günü saat 17.20'de Uluslararası Uzay İstasyonu'ndan çıkış yaptı. Axiom-3 ekibi yaklaşık 48 saatlik yolculuğun ardından Meksika körfezine iniş yaptı. Dragon kapsülü, yer ekibi tarafından gemiye alındı. Alper Gezeravcı kapsülden çıktı.

2024.02.09 16:10 - Son Güncellenme: 2024.02.09 17:38 - Güncel - HABER MERKEZİ
A
Alper Gezeravcı Dünya'ya döndü!
00:41 Alper Gezeravcı Dünya'ya döndü!

İLGİLİ VİDEO

Alper Gezeravcı Dünya'ya döndü!

Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'nın da içinde bulunduğu Axiom-3 (Ax-3) ekibi, Dragon kapsülüyle Uluslararası Uzay İstasyonu'ndan (ISS) ayrıldı.

Yaklaşık 48 saat süren yolculuğun ardından Axiom-3 ekibi Dünya'ya iniş yaptı.

SpaceX, ayrılmanın ardından tüm uçuş ve iniş sürecinin otomatik pilot aracılığıyla gerçekleştiridiğini belirtti

Ax-3 ekibini taşıyan SpaceX'e ait Dragon kapsülü, ABD'nin Florida eyaleti açıklarında okyanusa iniş yapmasının ardından yer ekibi tarafından gemiye alındı.

Alper Gezeravcı kapsülden çıktı

Ax-3 ekibindeki Gezeravcı, Michael Lopez-Alegria, Walter Villadei ve Marcus Wandt, kapsülden çıkarıldı.

1 hafta gözlem altında tutulacak

Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı, Dünya'ya dönüşünün ardından bir hafta gözlem altında tutulacak.

Diğer Güncel Haberler için tıklayın


2024.02.09 16:10 - Son Güncellenme: 2024.02.09 17:38 - HABER MERKEZİ
A