400 Suriyeli mülteci daha Türkiye'ye giriş yaptı

400 Suriyeli mülteci daha Türkiye'ye giriş yaptı

Halep kentine bağlı Cerablus kasabasındaki çatışmalardan kaçan 400 Suriyeli, İslahiye'deki çadır kente yerleştirildi.

2014.01.22 23:51 - Son Güncellenme: 2014.01.22 23:51 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
400 Suriyeli mülteci daha Türkiye'ye giriş yaptı

Cerablus'ta Irak Şam İslam Devleti (IŞİD) ile İslami Cephe grupları arasındaki çatışmaların ardından Gaziantep'in Karkamış ilçesine sığınan, büyük bölümünü kadın ve çocukların oluşturduğu 50 aileden oluşan Suriyeliler, 5 otobüs ve bir minibüsle İslahiye ilçesindeki Başbakanlık AFAD Konaklama Tesislerine getirildi.

Suriyeliler kayıt kabul işlemlerinin ardından kendileri için kurulan çadırlara yerleştirilirken, çadır kentteki nüfusun 10 bin 200'e ulaştığı bildirildi.

Suriyeliler, ülkelerinde ekmek, su, yiyecek sıkıntısı yaşandığını kaydettiler.

Carablus'tan üç gön önce geldiğini belirten Abu Hasan, Suriye'nin yaşanan savaş nedeniyle yok olduğunu ifade etti.

Suriyeli bir aile ise 2 yaşındaki çocukları Said Aziz'in çatışma sırasında yaralanan ellerini gazetecilere gösterdi.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2014.01.22 23:51 - Son Güncellenme: 2014.01.22 23:51 - HABER MERKEZİ
A