15 bin kişi işsiz kalacak
Alman teknoloji devi Siemens, önümüzdeki yıl sonuna kadar, 5.000'i Almanya'dan olmak üzere toplam 15.000 çalışanın işten çıkarılacağını açıkladı.
2013.09.30 09:56 - Son Güncellenme: 2013.09.30 11:16 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
Avrupa'nın en büyük mühendislik firması Siemens, 2014 yılı sonuna kadar dünya çapında 15.000 çalışanının işine son vereceğini açıkladı.
Toplamda 370.000 çalışana sahip olan firma attığı bu adımla en büyük rakibi General Electric'le arasındaki uçurumu az da olsa kapatabilmeyi hedefliyor.
8 milyar dolarlık maliyet azaltma programının bir parçası olan bu planın, 2014 yılı sonuna kadar tamamlanması bekleniyor.
Şirket sözcüsü tarafından yapılan açıklamada, işten çıkarılası planlanan 15.000 kişinin, 5.000'i Almanya çalışanlarının oluşturacağı belirtildi.
Ancak Almanya'da işine son verilecek olan 5.000 kişinin 2.000'inin firmanın endüstri, 1400'ünün ise enerji ve altyapı alanında faaliyet gösteren birimlerine geçmesinin planlandığı da yapılan açıklamada yer alan bilgiler arasında.