2 yılda bir yetişiyor, olgunlaşınca değil çürüyünce tüketiliyor
2 yılda bir olgunlaşıyor ama genellikle çürüyünce yeniyor
Sivas'ta esnaflık yapan Ahmet Şarkışla vezin kış meyvesi olduğunu söyleyerek, "Vatandaş vezi aldıktan sonra karanlık bir odaya koyar. 1-2 günde değil, 30 gün boyunca tüketilir. 10 ve 11. aylarda, Tokat - Sivas arasında ve yüksek kesimlerde çıkar. Her köyde bulunmaz. Vezi kış meyvesi olarak adlandırırız. Yetişkin insanlar veziyi daha iyi bilirler. Soğuk algınlığına, sindirim sistemine ve bağışıklığa da iyi gelir" dedi.
Eklenme: 2025.10.15 12:30Son Güncellenme: 2025.10.15 12:33
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler