2 yılda bir yetişiyor, olgunlaşınca değil çürüyünce tüketiliyor
2 yılda bir olgunlaşıyor ama genellikle çürüyünce yeniyor
Sivas'ın yüksek rakımlı bölgelerinde kendiliğinden yetişen üvez ağaçları, iki yılda bir verdiği meyvelerle dikkat çekiyor.
Ağustos ve Eylül aylarında toplanan üvez, tam olgunluğa ulaştıktan sonra bir süre bekletilerek çürümeye bırakılıyor. Bu şekilde tüketilen meyvenin kalp ve cilt rahatsızlıklarına iyi geldiği, sindirim sistemi üzerinde olumlu etkiler sunduğu düşünülüyor.
Son Güncellenme: 2025.10.15 12:33
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler