Gezi'nin kahramanları şimdi ne yapıyor?
31.05.2015 - Cumhuriyet tarihinin belki de en büyük ayaklanmasıydı. Her şey iki yıl önce bugün ağaçlarından vazgeçmek istemeyen gençlerin isyanıyla başladı. 10 kişi hayatını kaybetti, 8163 kişi yaralandı. Yüzlerine sıkılan biber gazına, TOMA suyuna rağmen mücadeleye devam ettiler. Dans ettiler, piyano çaldılar. Bazen sadece kitap okuyarak polise kafa tuttular. İkinci yıldönümünde Gezi'nin sembol isimlerine ulaştık. Bugün nerede, ne yaptıklarını, o günleri nasıl hatırladıklarını sorduk.
Polise kitap okuyarak 'direnen' gencin fotoğrafı o günlerde sosyal medyada "Orantısız zekâ uygulamış" yorumuyla paylaşılmıştı. Bu çok konuşulan eyleme imza atan Şehriban Karabulut, Gezi'den sonra bir Avrupa Birliği projesi için İspanya'ya gitmiş. Orada sekiz ay mahkûmlar ve evsizler için düzenlenen sanat etkinliklerinde çalışmış: "İstanbul'a döndükten sonra biraz bocaladım. Taksim'den geçerken her an birinin şiddetine maruz kalacağım korkusu vardı" diyor. Biomedikal cihaz teknolojisi mezunu olan Karabulut şimdilerde Kabak Koyu'nda, rasta saç yapıp, kıyafet dikerek hayatını kazanıyor, "Bugün olsa yine katılırım Gezi'ye. Ama bireysel olarak. İspanya'dan sonra örgütlü olmamaya karar verdim. Her şeyde bir hiyerarşi var. Bundan hoşlanmıyorum" diyor.
Eklenme: 2015.05.31 12:03Son Güncellenme: 2015.05.31 12:08
Kategori: Haber
Öne Çıkan Galeriler