YouTube artık iPhone'larda olmayacak

YouTube artık iPhone'larda olmayacak

Google Anroid işletim sistemini ürettiğinden beri apple ile arasında ilginç gelişmeler yaşanıyor. Apple'ın kendi yarattığı orijinal uygulamalardan biri olan Youtube bugüne kadar iPhone telefonlarının demirbaş aplikasyonlarından biri olmuştu. Lakin iOS 6 işletim sisteminin beta olarak kullanım açılan sürümünde yer almaması pek çok dedikoduyu a beraberinden getirdi.

2012.08.07 13:50 - Son Güncellenme: 1970.01.01 02:00 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
A
YouTube artık iPhone'larda olmayacak

 

Önce, Google Maps'i ve Google Search'ü IOS sisteminden çıkaran Apple, yeni işletim YouTube uygulamasını da kaldırınca pek çok kişi bunun google ile arasondaki rekabetin bir sonucu olarak yorumladı.

Apple kullanıcıları mobil web üzerinden Youtube videoları hala izleyebiliyor ancak alınan bu karardan sonra Google iPhone, iPad ve iPod Touch sistemlerinde yer alabilmek için yeni bir uygulama geliştirmek zorunda kalacak.
İlginç olan her ne kadar Apple kendi yarattığı nadir orijinal uygulamalardan olan Youtube'dan vazgeçse de işteyen kullanıcı App Store'da sunulmak üzere bir yotutube uygulaması geliştirebilir, bu yönde bir engelleme yok. Sonuçta Google'ın açık API'si ile herhangi bir kişi başarılı bir Youtube uygulaması geliştirip App Store'a yükeleyebilir.

Apple'dan gelen haberler arasında IOS 5'e kadar hazır bir şekilde cihazın içinde gelen Youtube uygulamasının, lisansı bittiği gerekçesiyle IOS 6'da yer almayacağı sebebi bulunuyor. Google tarafı ise bu gelişmeden memnun görünüyor çünkü Apple'ın yarattığı uygulamada yotutube'da yer alan reklamlara yer verilmezken şimdi bir üçüncü parti tarafından hazırlanabilecek yeni versiyonda reklamlarda yer alıp Google'ın kazancına gelir katabilir.

Diğer Ekonomi Haberleri için tıklayın


2012.08.07 13:50 - Son Güncellenme: 1970.01.01 02:00 - HABER MERKEZİ
A