Yahudi yerleşimciler Mescid-i Aksa'ya girdi

Yahudi yerleşimciler Mescid-i Aksa'ya girdi

Yahudi yerleşimcilerin İsrail polisinin koruması altında Mescid-i Aksa'ya girdiği bildirildi.

2014.01.08 15:13 - Son Güncellenme: 2014.01.08 15:13 - Dünya - HABER MERKEZİ
A
Yahudi yerleşimciler Mescid-i Aksa'ya girdi

 

El-Aksa Vakıf ve Kültür Mirası Kurumu yaptığı yazılı açıklamada, "Fanatik Yahudi Haham Yehuda Glick'in öncülük ettiği bir grup yerleşimci ve istihbarat elemanı İsrail askerlerinin koruması altında Mağaribe kapısından Mescid-i Aksa'yı bastı ve avluda tur attı.  Bu durum, sabah saatlerinden itibaren Aksa'yı korumak için avluda bulunan, aralarında öğrencilerin de olduğu Filistinliler tarafından gözlemlendi" denildi.

Kendilerine 'Süleyman Heykeli grupları" adını veren Yahudilerin her gün Mescid-i Aksa'ya girdiği ve namaz kılanlara saldırarak Müslümanları kışkırtmaya çalıştıklarının kaydedildiği açıklamada " İsrail işgal güçleri, Aksa'nın avlusunda ilim almak için bulunan öğrencilere baskılarda bulunuyor, kontroller ve kimliklerin alıkonulması durumları arttı" ifadelerine yer verildi.

İsrail makamları olaya ilişkin bir açıklama yapmadı.

Diğer Dünyadan Haberler için tıklayın


2014.01.08 15:13 - Son Güncellenme: 2014.01.08 15:13 - HABER MERKEZİ
A