Vladimir Putin'den kısmi seferberlik açıklaması
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Rusya'da kısmi seferberlik ilan etti. Ulusa sesleniş konuşması yapan Putin "Bizim hedefimiz Donbas'ı özgürleştirmek" ifadelerini kullandı.
2022.09.21 09:16 - Son Güncellenme: 2022.09.21 09:23 - Dünya - HABER MERKEZİ
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, ulusa sesleniş konuşmasında kısmi seferberlik ilan ettiğini açıkladı.
Putin'in açıklamalarından öne çıkanlar:
Yalnızca yedekte bulunan ve silahlı kuvvetlerde görev yapan, belirli askeri uzmanlıklara ve deneyime sahip olan vatandaşlar, silah altına alınacak
Askere çağrılanlar, birliklere gönderilmeden önce özel bir askeri harekat deneyimi dikkate alınarak, mutlaka ek askeri eğitimden geçecekler.
Batı'nın amacı Rusya'yı zayıflatmak, bölmek ve yok etmek. 1991 yılında SSCB'yi bölebildiklerini ve şimdi de Rusya'yı bölme zamanı geldiğini açıkça söylüyorlar
Bizim hedefimiz Donbas'ı özgürleştirmek
İstanbul'daki müzakerelerde Kiev taleplerimize olumlu cevap vermişti. Ama anlaşılan o ki anlaşmaya varılması batının hoşuna gitmedi
Rus savunma şirketlerine yönelik tün malzeme kaynak ve mali destek sorunları bir an önce hükümet tarafından çözülmeli.
Donbas, Zaporijya ve Herson'da yapılacak referandumlarda çıkacak kararı destekleyeceğiz
Rusya kendisine yakın olan insanları (Donbas'ta yaşayanları) cellatlar parçalasın diye teslim edemez, ortada bırakamaz. Onların kendi kaderlerini tayin etme hakkını cevapsız bırakamayız
Rusya'da kısmi seferberlik bugün başladı. Kararı imzaladım
Batı Rusya'ya karşı saldırıda tüm limitleri aştı. Bize karşı nükleer şantajda bulunuyorlar
Sizin desteğinize inanıyorum
Rusya'ya karşı nükleer şantajda bulunduğunu öne sürdüğü ülkelere seslendi: Rüzgar gülünün yönü onların tarafına dönebilir
RUSYA'DA SEFERBERLİKTEN KAÇMANIN CEZASI ARTIRILDI
Rusya'da askeri seferberlik görevinden kaçanlar için hapis cezasının artırılmasına yönelik yasa tasarısı, Rus parlamentosunun alt kanadı Duma'dan geçti.
Duma'da kabul edilen yasa tasarısıyla çeşitli değişiklikler yapılan tasarıya göre, düşman ordusuna gönüllü bir şekilde teslim olan askerlere 10 yıl, savaşta yağma yapanlara 15 yıl hapis cezası verilebilecek.
Seferberlik zamanında askeri görevden kaçmanın hapis cezası da 5 yıldan 10 yıla çıkarıldı.