Vergi yapılandırması hakkında ne düşünüyorsunuz?
Söz Bursalılarda programının bu haftaki konusu vergi yapılandırması. Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati'nin açıklamış olduğu vergi yapılandırması hakkında vatandaşlar ne düşünüyor, onlara sorduk. Konumuz vergi yapılandırması olsa da bazı vatandaşlar Bursaspor'a değinmeden edemedi. İşte aldığımız cevaplar. Söz Bursalılarda...
2023.01.30 08:36 - Son Güncellenme: 2023.01.30 08:48 - Bursa Bölge - HÜSEYİN İZCİ
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati'nin açıkladığı vergi yapılandırmasını vatandaşlar faydalı buluyor mu? Bu yapılandırmadan faydalanacaklar mı? Her hafta olduğu gibi yine sokağın nabzını tuttuk, Bursalı vatandaşlara sorduk. Vergi yapılandırması hakkında ne düşünüyorsunuz? Söz Bursalılarda...
"İYİ OLDU TAKSİT TAKSİT ÖDESİNLER"
Bursalı vatandaş, "Borç yapmasınlar o zaman. Devlete borç yaparlarsa Devlet tabi ki alacak. Kolaylaştı işte. Taksit taksit ödeyecek. İyi oldu. Borç yapan da borcunu ödesin. Devlet ne alacağını bırakır. Ne vereceğini" dedi.

"BEN ENAYİ MİYİM?"
Vergi yapılandırmasını haksızlık olarak nitelendiren Bursalı vatandaş, "Çok fazla bilgimiz de yok ama bu haksızlık. Ben vergimi ödüyorum. Ben enayi miyim? Öteki adam vergisini ödemiyor. Ne olacak? Uygun değil. Haksızlık oluyor. Ben öyle düşünüyorum. Herkes ne düşünüyor bilmiyorum tabi" ifadelerini kullandı.

"BİZ LOKMASINI PAYLAŞAN BİR MİLLETİZ"
"Devlet her zaman baba şefkatini göstermelidir" diyen Bursalı vatandaş, "Devlet baba diyoruz ya, halkın da yaralarını daima sarmalıdır. Ötelerden beri gelen yaralar mevcut bu ülkede. Sosyal hareketlerle yaraları sarmak zorundadır. Biz nasıl bir milletiz biliyor musunuz? Biz lokmasını paylaşan bir milletiz. İçimizde bazı istisnalar olsa da eminim ki imkânı olsa vergi borcunu son kuruşuna kadar ödeyecek bir milletiz biz" şeklinde konuştu.

"VERGİ YAPILANDIRMASI GÜZEL OLDU"
Bursalı vatandaş, "Vergi yapılandırması güzel oldu. Benim sigorta prim borcum vardı. Allah razı olsun Cumhurbaşkanı'mızdan bir güzellik yaptı borçlarımızı sildi. Vergi yapılandırması güzel bir şey. İnsanların zaten borçtan yüzü gülmüyor. Annem de evin vergi borcunu ödedi. Keşke ödemeseydin Cumhurbaşkanı sildi borçları dedim. Ama olsun yabancıya gitmedi. Devletimize gitti. Benim Bursaspor'da cezalarım vardı. Hala git geller bitmiyor. Biz Şampiyonlar Ligi'nde oynattık Bursaspor'umuzu. Şu an nerede Bursaspor?" ifadelerini kullandı.

"SEÇİM VAR DİYE ÇIKARDILAR BUNU"
Bursalı vatandaş, "Ne vergisi. Vergi mi var? Neyin vergisini vereceğiz? Zaten anamız ağlamış. Suriyelilerin vergisini mi vereceğim ben. Seçim var diye onun için çıkardılar bunu. Daha önce niye ödemediler? Bunların hepsi dalavere. Sen işe bak işe. İş yok" dedi.

"85 YAŞINDAYIM BÖYLE CUMHURBAŞKANI GÖRMEDİM"
"Benim vergiyle işim yok" diyen Bursalı vatandaş, "O işleri hiç bilmiyorum. Ödeyecekler abi. Asker, yoksul aylığı, dul, yetim aylığı onlardan gidiyor. İmamlar, müezzinler, cemaatler hep versinler. Vergisiz Devlet ayakta durmaz ki. Allah'tan reva mı? 85 yaşındayım böyle Cumhurbaşkanı görmedim ben. Ayasofya'yı açtı, Taksim'e cami yaptı, dağları deldi, hızlı tren yaptı. Daha ne yapacak?" şeklinde konuştu.

"İYİ BİR ŞEY DEĞİL"
"İyi bir şey değil" diyen Bursalı vatandaş, "Ben vergi borcumu ödüyorum. Dürüst vatandaşlar ödüyor. Ödemeyenlere af çıkıyor. İyi bir şey değil vatandaş için. En büyük problem bu gözüküyor. Biz veriyoruz. Biz keriz mi oluyoruz veriyoruz diye? Vermeyenler daha çok hükme geçiyor. Onun için ben çok razı değilim böyle bir şeyden" dedi.
