Üniversite için çoklu sınav önerisi
Yükseköğretim Strateji Belgesi Çalıştayı'na ilişkin ön raporda, üniversiteye girişte yıl içinde birden fazla sınav yapılması önerildi.
2012.05.28 13:41 - Son Güncellenme: 1970.01.01 02:00 - Eğitim - HABER MERKEZİ
YÖK'ün düzenlediği Yükseköğretim Strateji Belgesi Çalıştayı'na ilişkin ön rapor hazırlandı.
Raporda öne çıkan başlıklar şöyle:
Yükseköğretime girişte birden fazla sınav yapılarak öğrencinin en yüksek puanı kabul edilmeli.
Merkezi sınavlar yerleştirme sınavı olarak değil skor sınavı olarak kurgulanmalı. Rektörlerin ve dekanların yetkilerinde de kısıtlamaya gidilmeli. Yükseköğretim Kanunu değiştirilerek YÖK, danışma ve planlama kurulu haline getirilmeli.