Türkiye organ bağışında gelişiyor

Türkiye organ bağışında gelişiyor

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalp Damar Cerrahi Bölümü Ana Bilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Mustafa Özbaran, Türkiye'de organ bağışının arttığını söyledi.

2012.08.25 16:25 - Son Güncellenme: 2012.08.25 16:25 - Sağlık - HABER MERKEZİ
A
Türkiye organ bağışında gelişiyor

Özbaran, organ bağışının zaman zaman Avrupa standartlarını yakaladığını ifade etti. Prof.Dr. Mustafa Özbaran, "Bu seneye kadar Sağlık Bakanlığı'nın yaptığı atılımlarla, yatırımlarla organ nakli oranları çok yükselmişti. Avrupa'nın seviyesine yetişmişti. Ancak şubat ayından itibaren bir düşüş yaşandı. Şu günlerde tekrar canlanmaya başladı" dedi.
Türkiye'de kalp nakli bekleyen yaklaşık 450 kişi olduğunu söyleyen Prof. Özbaran, ortalama bir hastanın kalp naklinde bekleme süresinin 12 ila 13 ay olduğunu belirtti.

Diğer Sağlık ve Beslenme Haberleri için tıklayın


2012.08.25 16:25 - Son Güncellenme: 2012.08.25 16:25 - HABER MERKEZİ
A