Türkiye'de internetle tanışma yaşı düşmeye devam ediyor

Türkiye'de internetle tanışma yaşı düşmeye devam ediyor

ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nden Prof. Dr. Kürşat Çağıltay, EUK Kids Online (Avrupa Çevrimiçi Çocuklar) Proje grubunun gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarını ve Türkiye bulgularını ortaya çıkardı.

2016.03.28 09:03 - Son Güncellenme: 2016.03.28 09:03 - Teknoloji - HABER MERKEZİ
A
Türkiye'de internetle tanışma yaşı düşmeye devam ediyor

Araştırmaya göre Türkiye'de çevrimiçi çocukların sayısının 2010 yılına oranla 2 kat arttı.

Türkiye'de çocukların internet'i ilk kullanım yaşının 2010'da 5 iken, 2015'te 2 yaşa indi. 2010'da çocuklar internete dershane ve okullarda erişirken 2015'te en çok kendi odalarında internet kullandıkları belirtilen araştırmada, çocukların yüzde 57.5'inin internete "hergün veya hemen hemen her gün" girdikleri kaydedildi.

Sosyal ağlarda ahlaka aykırı olarak algılanan içerik ile karşılaşma riski ise 2010'da yüzde 33,9 iken, 2015 yılında bu oran yüzde 73'e çıktı.

Diğer Teknoloji ve Bilim Haberleri için tıklayın


2016.03.28 09:03 - Son Güncellenme: 2016.03.28 09:03 - HABER MERKEZİ
A