Türkiye'de AIDS hastası sayısı arttı

Türkiye'de AIDS hastası sayısı arttı

BM'in AIDS ile mücadele kuruluşu UNAIDS, son beş yılda her sene yaklaşık 1,9 milyon kişinin HIV virüsüne yakalandığını, Türkiye'de de vaka sayısında artış yaşandığını açıkladı

2016.07.13 08:35 - Son Güncellenme: 2016.07.13 08:35 - Sağlık - HABER MERKEZİ
A
Türkiye'de AIDS hastası sayısı arttı

Birleşmiş Milletler'in AIDS ile mücadele kuruluşu  UNAIDS, son beş yılda her sene yaklaşık 1,9 milyon kişinin HIV virüsüne  yakalandığını, Türkiye'de de vaka sayısında artış yaşandığını bildirdi. 

UNAIDS'in yeni yayımlanan küresel raporunda son yıllarda AIDS ile  mücadelede özellikle de anneden bebeğe HIV virüsü geçişinin durdurulmasında  önemli aşama kaydedilmesine rağmen, HIV vakalarında düşüşün durduğuna dikkat  çekildi.

Rapora göre, son beş yılda her sene yaklaşık 1,9 milyon kişi HIV  virüsüne yakalandı ve Türkiye'de de AIDS hastası sayısında artış gözlemlendi.

Geçen yıl Orta Avrupa ve Kuzey Amerika'da yaklaşık 91 bin kişi HIV  virüsüne yakalandığı belirtilen raporda, HIV vakalarının yarısından fazlasının  ABD'de, dörtte birinden fazlasının ise Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Türkiye,  İngiltere ve Kuzey İrlanda'da görüldüğü ifade edildi.

Doğu Avrupa ve Orta Asya'da 2010-2015 yılları arasında HIV vakalarında  yüzde 57 artış yaşandığı kaydedilen raporda, bu iki bölgede her 10 vakadan 9'unun  Rusya ve Ukrayna'da görüldüğü, HIV vakaların yaklaşık yarısına ise madde  bağımlıları arasında ortak uyuşturucu iğne kullanımının neden olduğu belirtildi.

Raporda, HIV vakalarında daha önce düzenli bir düşüşün gözlemlendiği  Karayipler'de son beş yılda yüzde 9, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da ise yüzde 4  artış yaşandığı ifade edildi.

UNAIDS Genel Direktörü Michel Sidibe ise rapora ilişkin yaptığı  açıklamada, HIV virüsünün yeniden yayılmaya başlaması durumunda salgını kontrol  etmenin imkansız olacağı uyarısında bulundu.

Diğer Sağlık ve Beslenme Haberleri için tıklayın


2016.07.13 08:35 - Son Güncellenme: 2016.07.13 08:35 - HABER MERKEZİ
A