''Türkiye'de 40 bin kaçak Ermeni var''
Ermenistan vatandaşı 861 kişiye, oturma ve çalışma izni verildi. Türkiye'de 40 bin Ermeni ise kaçak olarak yaşıyor.
2013.04.02 09:06 - Son Güncellenme: 2013.04.02 09:18 - Güncel - HABER MERKEZİ
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın ''Türkiye'de 40 bin kaçak Ermeni var'' sözleriyle gündeme gelen Ermenistan vatandaşlarından 861'ine yasal oturma veya çalışma izni verildiği açıklandı.
İçişleri Bakanı Muammer Güler, TBMM'de yaptığı açklamada, Türkiye'de oturma veya çalışma iznine sahip 861 Ermenistan vatandaşının bulunduğunu belirterek, ''Bunlara, aile birleşimi, araştırma veya çalışma için izin verildi. Ayrıca yasal olarak ülkemizde bulunan öğrenciler de var'' dedi.
Başbakan Erdoğan önceki gün CNN-Türk'te yaptığı açıklamada, '''Şu anda Türkiye'de 40 bin kaçak Ermeni var. Biz bunlara göz yumuyoruz. Çünkü Ermenistan'da durum çok vahim.'' demişti. Erdoğan Mart 2010'da BBC'ye verdiği demeçte ise, ''Benim ülkemde 170 bin Ermeni var, bunların 70 bini benim vatandaşım. Ama yüz binini idare ediyoruz'' açıklaması yapmıştı.