Türk üretiyor, Fransız yiyor
Türkiye'nin üretim ve ihracatta dünya lideri olduğu kuru incirde iç tüketim, Avrupa'nın gerisinde kaldı.
2013.09.10 06:49 - Son Güncellenme: 2013.09.10 07:04 - Ekonomi - HABER MERKEZİ
Türkiye'den sadece Fransa'ya 9 bin ton incir giderken Türkiye'nin tüketimi 6 bin ton oldu. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Menaşe Gabay "Bu yıl 60 bin ton ihracat yapıp 200 milyon dolar gelir bekliyoruz" dedi. Gabay, "İncir, üç dinin bayramlarında sofralarda olan bir ürün. Bu nedenle Avrupa ülkeleri geleneksel olarak incir tüketiyor. İncir, Geçmişte satışlar sadece Noel dönemi artardı ama artık hiç düşüş görülmüyor. Fransa, Almanya, İtalya ve Hollanda en çok ihracat yaptığımız pazarlar" dedi.