Tümör riski
Uzun süre hormon alımının kadınlar için tehlikeli olduğu belirtildi. Araştırmaya göre hormon tedavisini beyin tümörü riskini yüzde 30 artırıyor.
2013.07.02 16:56 - Son Güncellenme: 2013.07.02 16:56 - Sağlık - HABER MERKEZİ
Danimarka'da yapılan bir araştırmada hormon tedavisinin beyin tümörü rsikini yüzde 30 artırdığı ortaya çıkıt. Menopoz semptomlarını iyileştirmek için alınan ilaçların kanser ve diğer hastalıklar için tehlike oluşturduğu kaydedildi.
Danimarka Kanser Araştırmaları Merkezi'nden bilim insanları, menopoz sonrası hormon tedavisi ile beyin zarı uru arasında bir bağ olduğunu buldu. Menenjiyom yani beyin zarı uru, beyin tümörünün en çok rastlanan türü olarak biliniyor.
Araştırma Merkezi'nden uzmanlar yaptıkalrı açıklamada "Uzun süre hormon tedavisi, östrojen-progestojen birleşimi, beyin zarı uru riskini artırıyor" dedi. Hormon tedavisinin bu riski yüzde 30 civarında artırdığı ifade edildi. Tümörlerin yüzde 85'i iyi huylu ve kanser gelişimine neden olmasına rağmen menenjiyom diğer semptomlara neden olabiliyor. Bu tümörler başağrısı, işitme kaybı ve hatta nöbetlere sebep olabiliyor.
Uzmanlara göre bu araştırma, kadınlarda neden erkeklerden daha çok tümör görüldüğünü açıklıyor. Daha önceki araştırmada hormon tedavisinin kanser, kalp krizi ve felç riskini artırdığı ortaya çıkmıştı.