Tarihi Paşabahçe Vapuru seferlerine yeniden başladı

Tarihi Paşabahçe Vapuru seferlerine yeniden başladı

Tarihi Paşabahçe Vapuru restore edilerek 12 yıl aradan sonra ilk seferini yaptı. Yeniden hizmete giren Paşabahçe Vapuru, Adalar'dan aldığı yolcuları Kabataş Vapur İskelesi'ne getirdi.

2022.09.01 12:09 - Son Güncellenme: 2022.09.01 12:10 - Güncel - HABER MERKEZİ
A
Tarihi Paşabahçe Vapuru seferlerine yeniden başladı

Şehir Hatları'nda 58 yıl boyunca sefer yaptıktan sonra 2010 yılında filodan çıkartılan tarihi Paşabahçe Vapuru, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından restore edilerek yeniden hizmete girdi. 

Tarihi gemi, ilk seferinde Adalardan aldığı yolcuları 09.15'te Kabataş Vapur İskelesi'ne getirdi. Paşabahçe Vapuru ile Kabataş iskelesine gelen yolcular, alkışlarla gemiden indi.

Paşabahçe Vapuru, Haliç Tersanesi'nde, 200 personel ile seyir güvenliği de göz önüne alınarak aslına uygun şekilde bir buçuk yılda restore edildi. Çalışmalarda vapurun ilk yapımından beri yer aldığı belirtilen "Artemis" kabartması da restore edildi.

Gemide "Gemi Modellemeleri" adlı fotoğraf sergisi ile Paşabahçe Gemisi'nin ilk teknik şartnamesini yazan mühendis Celalettin Erol'un oğlu Reşit Erol'un hazırladığı arşiv ziyarete sunuldu.

Diğer Güncel Haberler için tıklayın


2022.09.01 12:09 - Son Güncellenme: 2022.09.01 12:10 - HABER MERKEZİ
A