Sürgünün 69'uncu yılında Ahıska Türkleri yürüdü

Sürgünün 69'uncu yılında Ahıska Türkleri yürüdü

Bursa'da Ahıska Türkleri, sürgünün 69'uncu yıldönümü dolayısıyla yürüyüş düzenlendi.

2013.11.17 17:50 - Son Güncellenme: 2013.11.17 17:50 - Bursa Bölge - HABER MERKEZİ
A
Sürgünün 69'uncu yılında Ahıska Türkleri yürüdü

Şehreküstü meydanında toplanan yaklaşık 200 kişilik grup ellerinde Türk bayrakları ve pankartlarla Kent Meydanına kadar yürüdü. 'Biz Ahıska Türkleriyiz' ve '69 yıldır sürgündeyiz' diye slogan atarak yürüyen grup Kent Meydanında basın açıklaması yaptı. Ahıska Türklerinin Haklarını Koruma Merkezi Derneği Başkanı Paşa Alihan, "69 yıl önce bizi anavatanımızdan sürdüler. 1944 yılında babalarımız askere faşizmle savaşmaya gittiklerinde bizi bir gecede hayvan vagonlarına bindirerek sürdüler. 69 yıldır 3 defa soykırımlara maruz kaldık. Ama bugün vatanımıza geldik. 1992 yılında rahmetli Turgut Özel tarafından çıkartılan kanuna göre Ahıska Türklerine anavatan Türkiye yolu açıldı'' dedi.

Türkiye'de 5 yıldır kimlik beklediklerini dile getiren Alihan, "Türkiye'ye yük olmak istemiyoruz. Bütün isteğimiz çalışma izni ve yaşlılarımıza emeklilik" diye konuştu.

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2013.11.17 17:50 - Son Güncellenme: 2013.11.17 17:50 - HABER MERKEZİ
A