Sosyal medyanın yan etkisi

Sosyal medyanın yan etkisi

Sosyal medya kullanmak, insanın kendisini fazla beğenmesine neden oluyor.

2013.07.04 16:57 - Son Güncellenme: 2013.07.04 16:58 - Güncel - HABER MERKEZİ
A
Sosyal medyanın yan etkisi

ABD'deki Michigan Üniversitesi'nin yaptığı araştırma, sosyal medyanın insanlarda narsizmi artırdığını ortaya koydu.

Araştırmaya göre kendini beğenmiş insanlar Twitter ve Facebook'ta egolarını tatmin ediyor. Araştırmacılar, orta yaşlı narsistlerin sürekli olarak Facebook'ta durumlarını yenilediklerini, genç narsistlerin ise Twitter'da sık sık tweet atarak egolarını tatmin ettiklerini belirtti.

TWITTER MEGAFON
Araştırma ekibinden Elliot Panek, "Orta yaşlı Facebook kullanıcıları sosyal çevreleri için bir imaj yaratıyor ve bu imajın çevreleri tarafından nasıl algılandığını kontrol ediyor. Twitter ise gençler için bir megafon işlevi görüyor'' dedi. Yaş ortalaması 19 olan 485 üniversite öğrencisi ile yaş ortalaması 35 olan 93 kişilik ikinci bir grubu inceleyen araştırmacılar, sosyal medya kullanımının mı kendini beğenmişliği artırdığını, yoksa nasistlerin mi sosyal medyayı aşırı kullanmayı tercih ettiğini net olarak tespit edemediklerini söyledi.

Diğer Güncel Haberler için tıklayın


2013.07.04 16:57 - Son Güncellenme: 2013.07.04 16:58 - HABER MERKEZİ
A