SMA stantlarına gerekli denetim yapılıyor mu? Açılan stantların hepsi izinli mi?

SMA stantlarına gerekli denetim yapılıyor mu? Açılan stantların hepsi izinli mi?

SMA hastası bebekleri adına ebeveynler, şehir merkezlerine bağış toplamak için stantlar kuruyor. Son dönemde artan SMA stantlarının izinli olup olmadığı ve yapılan denetimler merak konusu oldu.

2024.06.02 11:34 - Son Güncellenme: 2024.06.02 12:13 - Bursa Bölge - MERVE DENİZ EKİCİ
A
SMA stantlarına gerekli denetim yapılıyor mu? Açılan stantların hepsi izinli mi?

Günümüzde giderek artan SMA hastalığına çare bulunsa da aşı uygulaması oldukça pahalıya mal oluyor. SMA hastalığına sahip çocukları olan ebeveynler, maliyeti yüksek olan tedavi masrafları için bulunduğu şehirlerin valiliklerinden izin alarak, bağış adı altında bir banka hesabı oluşturabiliyor. Bu hesabı gerek sosyal mecralarda gerekse stantlara yazarak, SMA tedavisi için bağış topluyorlar. Orhangazi alt geçidinde iki ayrı SMA standına bakan bir şahıs, vatandaşlarda 'SMA stantlarının hepsi izinli mi? Stantlara deneyim yapılıyor mu?' sorularını akıllara getirdi.

DENETİM YAPILMALI

Şehir merkezlerine kurulan SMA stantları gün geçtikçe artmakta. İki ayrı standa tek kişinin baktığını gören vatandaşlar doğru yerlere bağış yapıp yapmadığını merak ediyor. Bir vatandaş, stantlara denetim yapılmasını ve usülsüz stantların tespit edilip kaldırılması gerektiğini söyledi. 

ESNAF STANTLARDA AÇILAN SESLERE ÇÖZÜM BEKLİYOR

SMA stantlarına kurulan ses düzeneklerine esnaf çözüm bekliyor. Stantlarda açılan seslerin çevrede oldukça gürültü kirliliği yarattığını belirten bir esnaf, "Stantların kurulmasına karşı değilim, ilaç maliyetleri pahalı. Fakat stantlarda açılan sesler, gelen müşterileri ve çevre esnafını rahatsız ediyor. Etrafta gürültü kirliliği oluşturuyor. Bu ses konusuna bir çözüm bulunmalı" şeklinde konuştu.

Diğer Bursa Haberleri - Bölge Haberleri için tıklayın


2024.06.02 11:34 - Son Güncellenme: 2024.06.02 12:13 - MERVE DENİZ EKİCİ
A